Pokoli futam – kritika


vehicle 19
Pokoli futam (Vehicle 19) rendező: Mukunda Michael Dewil, főszereplők: Paul Walker, Naima McLean, Gys de Villiers, Leyla Haidarian, amerikai akció thriller, 82 perc, 2013 (12)

Keep Walk…er

Az emberek olyan tudásért járnak moziba, amit máshonnan nem szerezhetnek meg. Ha elvállalsz egy fuvart, soha ne nézd meg a csomagot. Ha el sem vállalod, akkor pláne ne nézd meg. Foci vb ide, foci vb oda, Dél-Afrika ettől még veszélyes hely. Nem te választod az autót, hanem az autó téged. A gonosz időnként elnyeri méltó büntetését. A kisbuszok és a hibridek igenis alkalmasak autós üldözésre, bár ritkán nyernek. És hasonlók.

A börtönviselt Michael Woods – akit az amerikai Terence Hill játszik – Jo’burgbe érkezik, hogy ott találkozzon az USA nagykövetségén dolgozó és kissé kiábrándult kedvesével, PokoliFutamAngelicával (Leyla Haidarian). A reptéren kocsit bérel. Bár szedánt kért, mivel siet, nagy duzzogva elfogadja a részére felajánlott Voyagert. Ekkor még nem sejti, hogy járhatott volna sokkal rosszabbul is, hiszen a parkolóban szép számmal áll Yaris, Aveo és Kalos is. Felhívja Angelicát, hogy már úton van, csak a vámnál és a kölcsönzőben volt egy kis probléma, aki persze nem hisz neki. A helyi közlekedési szokásokkal – jé, szembe jön a sok hülye – és az autóval – jé, milyen tágas – ismerkedve egy pisztolyt és egy mobilt talál, amitől kissé kétségbe esik, mert ha valami most nagyon nem hiányzik, az a balhé. A vonal túlsó végéről Smith (Gys de Villiers), a rendőrfőnök jelentkezik be, aki a múltjával és Angelicával zsarolja, így hiába is próbálna megszabadulni az autótól és tartozékaitól, kénytelen együttműködni. A pisztollyal és a mobillal még sincs vége a történetnek, az autóhoz egy megkötözött nő is jár. Rachel Shabangu (Naima McLean) az ügyészi hivatal munkatársa és egy szexrabszolga hálózat lebuktatásán dolgozik. A szálak a rendőrfőnökhöz vezetnek. Az autóba sem azért került, hogy egy kerékcserénél segítsen, hanem hogy megöljék. Megpróbálnak segítséget kérni, de mindenhol ellenségesen lépnek fel velük szemben, talán az ügyészi hivatal nem annyira elfogadott melóhely a gettóban. Mivel Woods a csomagot nem szállítja le a megbeszélt helyre és időben, jelentős rendőri erők erednek a nyomukba. Rachel, felmérve az esélyeiket az életben maradásra az autóban tanúvallomást tesz Woods mobiljára, amit aztán egy megbízható bírónak kell(ene) eljuttatni.

Az ötlet, hogy az autó belsejéből vegyék fel a filmet hatalmas. A kamera az autón kívül játszódó jeleneteknél sem hagyja el az utasteret. Kézenfekvő megoldásnak tűnt, hogy olyan játssza a főszereplőt, aki maga is jól vezet. Walker (aki egyben executive producer is) játéktere eléggé be van határolva, lényegében csak az arcával tud operálni igaz, ezt a feladatot tisztességesen meg is oldja. A párbeszédek ugyanakkor elég bénák és a sztori is lehetne ütősebb. Vannak homályos részek. Smith nem hívja fel Woodsot, amikor a megbeszélt találkozón menekülőre fogja, csak jóval később. Woods az autó átfestése mellett dönt, amikor lecserélni sokkal egyszerűbb és gyorsabb volna. A végén pedig olyasvalaki oldja meg a helyzetet, akinek igazából nem is kéne. A helyi rendezővel (aki egyben a forgatókönyvíró is) és részben helyi stábbal, helyi pénzből leforgatott film az előzetes várakozásomat felülmúlta ugyan, de azért még lett volna mit dolgozni raja. A szinkron nem igazán jött be és sajnos a helyi szlenget sem adja vissza.
Aki kíváncsi arra, Walker mire megy a többiek nélkül vagy hogy jó ötlet volt-e a kamerát egy autó belsejébe száműzni, az ne hagyja ki.55

Hozzászólások

hozzászólás

Előző cikk Best of Friss Hús - edd ki a javát
Következő cikk Boston a moziban

No Comment

Leave a reply

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .