Walter Mitty titkos élete – kritika


Walter Mitty titkos élete (The Secret Life of Walter Mitty), rendező: Ben Stiller, szereplők: Ben Stiller, Kristen Wiig, Sean Penn, Shirley MacLaine,, amerikai romantikus kalandfilm, 114 perc, 2013, 12

Isten hozta, Tom őrnagy!

Mindannyiunk életében vannak olyan pillanatok, amikor egy kicsit elbambulunk, és amikor végre kilábalunk a szürkületi zónából, azt vesszük észre, hogy a beszélgetőpartnerünk furán néz ránk. Walter Mitty életében elég sok ilyen pillanat van.

Nehéz azokat hibáztatni, akik elvből nem nézik meg Ben Stiller filmjeit, de ha az ember egy kicsit toleránsabb, akkor érhetik kellemes meglepetések. A Hogyan lopjunk felhőkarcolót például egy egészen nézhető vígjáték volt, javarészt altesti poénok nélkül (pedig ott volt még benne egy másik tiltólistás sztár, Eddie Murphy), és akkor a Trópusi viharról még nem is beszéltünk. Ráadásul azt a filmet Stiller rendezőként is jegyezte, és ha nem is volt egy hibátlan alkotás, de arra mindenképp jó volt, hogy többé már ne Adam Sandlerrel, Mike Myers-szel vagy Rob Schneiderrel emlegessék egy lapon.

A Walter Mitty titkos élete egy 1947-es, még Boris Karloffot is szerepeltető vígjáték remake-je, és közel húsz évig az ún. development hell kategóriában vergődött a forgatókönyv, megfilmesítésre várva. Az évek során főszereplőként felmerült Jim Carrey, Owen Wilson, Will Ferrell és Sacha Baron Cohen neve is, egy darabig Scarlett Johansson volt esélyes a női főszerepre, míg rendezőként Ron Howardot és Steven Spielberget is emlegették. Végül Stiller lett a befutó főhősként és rendezőként egyaránt, és bármennyire furcsán is hangzik ez, de egyik funkcióban se vall kudarcot.

Engem általában kilóra meg lehet venni, ha jó a zene, és a jó öreg Ben szerencsére megbízható ezen a téren. Pár éve volt egy emlékezetes felbukkanása a Closer című Travis-szám klipjében, a Walter Mittyhez meg a kellemesen mélabús hangulat szakértőjét, Jose Gonzalezt szerződtette le dalszerzőnek. És ha ez nem elég: Stilleren a film felében egy Buzzcocks póló feszül, bizonyos emelkedettebb jelenetekben Of Monsters And Men és Arcade Fire szól, a Space Oddity című David Bowie dalt, a benne szereplő Tom őrnaggyal pedig még a forgatókönyvbe is sikerült beépíteni.

A sztorinak természetesen megvannak a maga kis hiányosságai, de a rendező egész jól kikerüli a hollywoodi giccskelepcét, jó kis kameratrükkökkel operál, a főszereplő meg nem pojácáskodja túl a jeleneteit. Aki már esett pofára, miközben azt hitte, hogy a becsajozás pillanatában áll, aki már bambult el és keveredett emiatt összetűzésbe másokkal, aki már dolgozott döglődő magazinnál és aki elment a világ végére is, csak hogy megszerezze azt, ami neki fontos, annak tetszeni fog a Walter Mitty titkos élete.

Hozzászólások

hozzászólás

Előző cikk Egy pikoló animáció - Grimm Café
Következő cikk Friss Hús 2.0 - Nemzetközi Rövidfilmfesztivál