Megdönteni Hajnal Tímeát – kritika


185731

Megdönteni Hajnal Tímeát, rendező: Herczeg Attila, szereplők: Osvárt Andrea, Simon Kornél, Szabó Simon, Réti Adrienn, Jordán Adél, Lengyel Tamás, magyar romantikus vígjáték, 105 perc, 2014. (16)

Érettségi tapló 

A Megdönteni Hajnal Tímeát központi témája a dugás, így aki ettől idegenkedik, az semmi esetre se nézze meg. Mindenki más nyugodtan. 

A rendszeres időközönként megtartott osztálytalálkozók általában arról szólnak, hogy mindenki elmeséli, mi történt vele az előző találkozó óta. Régen albumokat adtunk körbe, ma már emailben előre elküldjük a családi fotókat, hogy aztán a kibérelt vendéglátóipari egységben felállított kivetítőn Clayderman zenéjére a még mindig csinos, kétgyermekes Kiss Rozi férje teveháton beússzon a képbe. Rozi és Laci két éve Sharm el-Sheikben nyaraltak, Marcira és Jázminra a nagyi vigyázott. Aztán vannak azok a találkozók, ahol a régi cimborák Megdönteni Hajnal Tímeátalkoholtartalmú italok elfogyasztása mellett arról beszélgetnek, hogy a lányok közül kinek ki volt meg, majd az est fénypontjaként aki nem volt meg, azt megcsinálják a ruhatárban.

Valószínűleg rossz osztályba járhattam, mert ilyen élményben soha nem volt részem. Nem úgy Horváth Daninak (Simon Kornél), aki évekig csak egyfajta tökös barátnőként kerülgette az időközben szép modellkarriert befutó Hajnal Tímeát (Osvárt Andrea). Mint minden orgazmusnak, ennek is ára van, Dani ugyanis éppen az esküvőjére készül Rékával (Réti Adrienn), ráadásul jövendő apósánál (Hirtling István) dolgozik a manapság nagyon jól profitáló stadionbizniszben. És hogy ennyi ne legyen elég, az aktust felveszi egykori osztálytársuk, a használtautó kereskedelemben és pornóiparban utazó Bögöcs (Szabó Simon), akinek régi vágya beiktatni a lompost Hajnal Tímeának, ezért a felvétellel megzsarolja Danit, hogy hozza össze a légyottot, vagy az esküvőnek annyi. Gábor (Lengyel Tamás) és Virág (Jordán Adél) sietnek Dani segítségére és együtt hülyébbnél hülyébb terveket eszelnek ki a felvétel megszerzésére és Bögöcs leszerelésére.
Nos igen, aki Teller Ede munkásságáról szeretne többet megtudni, az ne nézze meg ezt a filmet, mert a hidrogénbombáról egyetlen szó sem esik benne. Viszont minden másról igen. A könnyek és takony helyett ondótól összeszáradt papír zsebkendő és a megfelelni akarástól mélységes depresszióba süllyedt társadalom által létrehozott Paulo Coelho még soha nem fért meg egymás mellett ilyen békésen. Egy film, amit annak ellenére nem Sas Tamás rendezett, hogy Valentin-napon kerül a mozikba, egy film, aminek nem a Jákshow hot 20 a zenéje, egy film, amiben nem szerepel Fenyő Iván, mert éppen most váltott tarifát, egy film, amiben nem vágják a pofánkba, hogy milyen cégek öltek bele súlyos milliókat.

A Megdönteni Hajnal Tímeát nem akar többnek látszani annál, mint ami. Kikapcsol, szórakoztat, és miközben nézed, szégyenkezés nélkül röhögsz a disznó poénokon. A nem túl egetverő sztorit a szöveg és szereplők – Kamarás Iván, mint Tímea expasija nagyon komoly – teszik emlékezetessé. Látni a fényt az alagút végén, a magyar filmgyártás végre felébredt Csipkerózsika-álmából és hasonló kirohanásokat meghagyom másoknak, ez a film nem fogja megváltani a világot, csak szimplán egynek jó.10 6

Hozzászólások

hozzászólás

Előző cikk Eltűnő hullámok
Következő cikk A hét röhögései (23.)