Ingyenes filmzenei workshop


Interaktív filmzenei túra

Mitől lett Walter White-ból igazán elborult Heisenberg? Hogyan lehet egy véres leszámolásból vígjáték? Mi tesz igazán szirupossá egy boldogító igent? Mindenre válasz, a jó filmzene. Ami olykor belesimul a filmbe és egységet alkotva segíti azt,vagy éppen ellenkezőleg, a filmtől független, önnálló életre kel.

Most az eastaste kreatív ügynökség, Magyarországon először ingyenes filmzenei workshopot hirdet, ahol magyar filmkészítők és filmzenére (is) szakosodott emberek tartanak majd izgalmas előadásokat. Többek közt a Liza, a rókatündér, a VAN valami furcsa és megmagyarázhatatlan alkotói mesélnek a filmzene készítés folyamatáról, Weyer Balázs a zenés karakterépítésről, Karányi Dani pedig egy animációs film zenei világáról beszél.  Zságer Balázs ezúttal egy különleges filmzenei VJ/DJ szettel készül a Preziben rendezett eseményre.
Facebook

Ujj Mészáros Károly- rendező, Tövisházi AmbrusUjj Mészáros Károly- rendező, Tövisházi Ambrus, zeneszerző- Liza, a rókatündér filmzene 

Az idei év egyik legnépszerűbb filmje a Liza, a rókatündér, nem csak szürreális történetével aratott sikert. Ujj Mészáros Károly rendező, az Erik Sumoval azaz Ambrussal a film hangulatához tökéletesen illeszkedő zenei világot teremtett. A kizárólag a film kedvéért született betétdalok, ismert japán slágerekként csendültek fel a filmben, sokan nem is sejtették, hogy ezek nem japán slágergyárosok hanem egy magyar zeneszerzö fejéből pattantak ki. Hogy hogyan születtek ezek a dalok, erről is beszél majd a rendező és a zeneszerző.

Reisz Gábor & Csorba Lóránt – VAN valami furcsa és megmagyarázhatatlan filmzene 

A VAN valami furcsa és megmagyarázhatatlan rendezője, Reisz Gábor a filmkészítés szinte összes részét magára vállalta. A filmet ő írta és rendezte, ő volt az operatőr, barátai kérte fel szereplőnek, és saját maga írta a filmzenének szánt dalokat is, amiket aztán Csorba Lóránt zeneszerző segített kidolgozni. A VAN különleges film, mert a zenéje legalább annyira fontos, mint minden más, és ez is lelkesedésből és közös munkával készült. A dalokat a film főszereplője Fereczik Áron énekli és a VAN-hoz hasonlóan ezek is sokat mesélnek a se nem gyerek se nem teljesen felnőtt  generáció életérzéséről.

Kalotas Csaba zeneszerzőMilyen zenével fog legjobban működni a filmem? (workshop)

Csabát korábban a Realistic Crew tagjaként ismerhették legtöbben, de már akkor is készített zenéket filmekhez és dokumentumfilmekhez. A csapat feloszlása óta leginkább zeneszerzőként dolgozik. Legutóbb a Viharsarok és a Társas Játék zenéjén dolgozott. De Ő felel az HBO legújabb sorozatában, az Aranyéletben hallható dalokért is.  Csaba azt fogja megmutatni szórakoztató és interaktív előadásán, hogy hogyan befolyásolhat egy jelenetet egy jól vagy éppen rosszul megválasztott filmzene.

Weyer Balázs- Zenei rendezés Magyarországon

Weyer Balázs az Origo alapítója, manapság tanít, rádióműsort szerkeszt, és tagja a World Music Charts Europe zsűrijének is. Csapatával idén ők rendezik a világzene legrangosabb eseményének számító World Music Expot, a Womexet. Balázs volt a népszerű HBO sorozat, a Társas Játék zenei rendezője, azaz rajta múlt, hogy melyik magyar előadók dalai teszik romantikusabbá a szerelmes jeleneteteket, vagy drámaibbá a sorozatbeli  szakításokat.

Varsics Peter trailer producer/rendező (HBO)- Hogyan csináljak ütős promót a filmemhez?

Varsics Péter az HBO promofilmjeinek producere. Feladata, hogy néhány perces promokkal tegyen vonzóvá egy sorozatot vagy egész estét filmet. Pontosan tudja, hogy melyik zenével milyen hatást lehet elérni.

Salamon Gergő & Horváth Renátó ( eastaste )- Music Supervision – Hogyan szerezzek legálisan zenét a filmemhez? Hogyan segítheti a zene a film promóját?

Az Eastaste alapítói évek óta dolgoznak hazai és nemzetközi reklámkapmányokon, zenei jogosításokkal és márkázott zenei kampányokkal fogalkoznak. Hiszik, hogy manapság már sehol nincs helye az olcsó ám gyakran semmitmondó konzerv aláfestő zenéknek, ők inkább személyre és történetre szabott, valóban létező zenéket ajánlanak a produkcióknak.

Emil Goodman & Karányi Dani – Sina & Koré- Animáció és Zene az Umbrellával 

Az Emil Goodman rendezte Sina & Koré  című animációs sci-fihez Karányi Dani készített zenét. A film a  balinéz és dél-ázsiai népművészetből merít és ezáltal a zene is: alapvetően szimfonikus, nagyzenekari hangszereléshez olykor analóg szintetizátor is társult. Az animációs filmről és a különleges együttműködésről mesél majd a két alkotó.  

Zságer Balázs & Karcis Gábor – filmzenei szett 

Balázs és Gábor egy  különleges filmes tematikájú DJ/VJ szettel készül, melyben kiemelt hangsúlyt kapnak a 80-as évek tévésorozatainak zenéi. A páros ebben a szettben más kontextusba helyezi a híres filmzenéket és filmjeleneteket.

Hozzászólások

hozzászólás

Előző cikk Transporter: A szállító - Örökség - kritika
Következő cikk Suite Francaise - kritika