Lichter Péter harmadik játékfilmje, az Üres lovak két filmrendező, Kertész Mihály és Bódy Gábor halál utáni találkozásának szatirikus történetét meséli el. A Mácsai Pál és Rába Roland által megformált kísértetek beszélgetéseit régi hollywoodi klasszikusok, illetve szerzői és avantgárd alkotások asszociatív kollázsa kíséri. Kertész és Bódy gyakran vitáig élesedő anekdotázásából nemcsak a személyes drámáik és a filmkészítés ma is aktuális kérdései bomlanak ki, hanem a kollektív filmemlékezet világában is elmerülhetünk.
Az Üres lovak az úgynevezett ‘found footage’ műfajába tartozik: ez az ötvenes évek óta virágzó kísérleti filmes irányzat elsősorban talált nyersanyagok felhasználásával dolgozik. A ‘found footage’ filmek első meghatározó alkotója az amerikai Bruce Conner volt, később Craig Baldwin készített egész estés munkákat régi B-filmek újravágásával. Itthon Bódy Gábor és a Balázs Béla Stúdió több alkotója kísérletezett talált nyersanyagokkal, később Forgács Péter munkái (pl. Hunky Blues) váltak nemzetközileg ismertté, illetve a műfajjal szélesebb körben Pálfi György Final Cut-ján keresztül találkozhatott a közönség. Lichter Péter korábbi, Máté Borival közösen készített egész estés Hamlet-adaptációja, a The Rub sorolható ebbe a műfajba, vagy a rendező 2009 óta készített rövidebb munkái, mint például a Rotterdamban és a New York-i Tribeca Filmfesztiválon bemutatott Look Inside The Ghost Machine.
Az alkotók célja, hogy a két rendező beszélgetésén keresztül a szélesebb közönség is megismerje a filmtörténet több fontosabb korszakát, illetve azok kulturális és személyes vetületét. Az alkotók a filmet non-profit céllal, ingyenesen vetítik, a látogatók a vetítési helyszínek munkáját ajánlott adománnyal támogathatják. Az Üres lovak készítői kifejezetten várják további oktatási intézmények, galériák és filmklubok jelentkezését vetítési igénnyel.
A filmet tavasszal a fővárosban és vidéken is láthatja a közönség: Budapesten március 1-jén, 16-án és 26-án az Art+ Cinemában (volt Örökmozgó moziban), további vetítések várhatók még Pécsett (március 6, Apolló mozi), illetve a debreceni MODEM-ben. Az érdeklődők a folyamatosan bővülő új budapesti, vidéki és nemzetközi vetítésekről a film facebook oldalán tájékozódhatnak.
A 67 perces esszéfilmet Kránicz Bence, Roboz Gábor és Lichter Péter írta, zeneszerzője Horváth Ádám Márton, operatőre Gerencsér Dávid, hangmérnöke Lukács Péter Benjámin, producerei Nedeczky Dóra, Lichter Péter és Máté Bori. Az Üres lovak elkészültét a Magyar Nemzeti Filmalap Filmarchívum Igazgatóságának munkatársai és az Art+Cinema forgatási helyszínnel segítették.