Fejlesztő, Kiadó: The Voxel Agents; Platform: PC, PS4, PS5, Xbox One, Nintendo Switch
A The Gardens Between új kiadása tovább tökéletesíti az amúgy is kedves és hangulatos játékot.
Egész életünket átszövik az emberi kapcsolatok. Ezek közül azonban az egyik legmeghatározóbbak gyakorta a gyermekkori barátságok. Akár eltávolodnak, akár közel maradnak a felek, az emlékek mindig megmaradnak. A The Gardens Between pontosan erről szól, igaz kissé absztrakt módon dolgozza fel a témát.
A játékban igazi kimondott sztori nincs, vagy csak nagy vonalakban. Arina és Frendt egymás szomszédságában lakik és a rengeteg közös élményüket, emlékeiket egy szigetekből álló álomvilágban élhetjük át mi is külső szemlélőként. A helyszínek ugyanis egy-egy téma köré csoportosulnak, feltűnnek régi konzoljátékok, videokazetták, kerti hinta, madáretető és még megannyi dolog. A hét (plusz egy) sziget mindegyike tulajdonképpen egy hegycsúcs, amelyre egy spirális szerpentin vezet fel, a már említett tárgyakat is építőelemként felhasználva.
A fiú és a lány is rendelkezik saját skillel, előbbi inkább a kapcsolókat tudja átváltani, míg az utóbbi egy lámpást cipel magával, amely viszont egy többfunkciós eszköz. Egyrészt a pályákon található feladványoknak is aktív részese (hidakat helyezhetünk működésbe, vagy kellemetlen ködfoltokat hessegethetünk el vele), ugyanakkor a pályák végén mindig ezt a lámpást (persze világító állapotban) kell behelyezni egy tartóba az aktuális hegycsúcs tetején.
A szereplők közül azonban egyiket sem mi irányítjuk, ők maguktól közlekednek. A mi feladatunk, illetve lehetőségünk az idő manipulálására terjed ki. Előre és hátra mozgathatjuk az történéseket, persze közben különféle módokon befolyásolva is azokat. Ilyen módon előfordulhat, hogy megváltoztatjuk a már megtörtént eseményeket és olyan lehetőségünk adódik, ami korábban nem volt elérhető. Így leírva talán kevésbé könnyű megérteni, de ha néztek egy gameplay videót, akkor sokkal könnyebben le fog esni, hogy miről is szól a játék.
Ha valakinek ismerős volna a puzzle-kaland, az nem a véletlen műve. A The Gardens Between ugyanis nem új játék, már 2018-ban megjelent és számos nemzetközi díjat is bezsebelt. Legújabban viszont PS5-re is elkészült és mivel nem csak egy sima port formájában, ezért gondoltuk hogy érdemes foglalkozni vele egy picit (no meg mert érdemtelenül kis publicitást kapott idehaza).
Az új változat természetesen felpimpeli a látványt, 60 FPS-sel szalad és mindezt 4K-ban adja elő, HDR támogatással. Természetesen a játék grafikája nem lett hirtelen más, de ez a ráncfelvarrás nagyon is jól áll neki. A legnagyobb újdonság viszont a DualSense támogatás. Sok játéknál elsütik, hogy ettől minden megváltozik, aztán csalódottan vesszük tudomásul, hogy megint a marketing áldozatai lettünk. Most nem ez a helyzet. Az adaptív ravaszok az idő tekergetésénél vannak aktív használatban, a haptikus visszacsatolás pedig az egyes történéseknél kényeztetnek el, mint például amikor leesik mellettünk valami, villámlik, vagy egyszerűen a pálya végén helyére kerül a lámpás.
Jófejség, hogy aki már PS4-en rendelkezett a játékkal, az upgrade-et ingyen megkapja. Az újdonságok tárháza ugyan nem egetrengető, de akkor is érdemes újra nekiállni a 2-3 órás kalandnak, ha már korábban egyszer végigvittük. Azok pedig akik most neveznek be első ízben a The Gardens Between, azzal a megnyugtató gondolattal vághatnak bele, hogy az eddig legjobb változattal fognak játszani. Egy kifejezetten ötletes, nem túl nehéz, ámde mégis elgondolkodtató puzzle-kalanddal lesznek gazdagabbak, amelynek még a mondanivalója is minimum elgondolkodtató.
Legutóbb ezt teszteltük: