Dead Island 2 – játékteszt


PV KEYART PRIMARY HORIZ RGB 071621 psd jpgcopy

Fejlesztő: Dambuster Studios; Kiadó: Deep Silver; Platform: PC, PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One, Xbox Series S/X

A Dead Island 2 az angyalok városába látogat, de mire odaérünk már csak a pokol bugyrai fortyognak.

Biztosan van aki még emlékszik a Dead Island zseniális első trailerére, tudjátok amelyikben visszafelé játsszák le egy kislány drámáját a zombiapokalipszis trópusi kitörésekor. Az a zseniálisan megkoreografált néhány perces jelenet számomra a mai napig a játéktörténelem egyik legmaradandóbb trailere. Persze maga a Dead Island sem volt éppen rossz, de erősen kiemelkedőnek sem mondanám (a trailerhez meg inkább nem is hasonlítom), viszont elég jól fogyott ahhoz, hogy néhány éven belül a kiadó Deep Silver be is jelentse a Dead Island 2-őt, egy újabb remek kedvcsinálóval, hogy cirka 10 évig keringjen a fejlesztői pokolban, kézről kézre járva. Egészen addig, míg a Homefront: The Revolutiont is jegyző Dambuster Studios-hoz nem került. Hogy milyen jó gazdára is lelt azt alább kifejtem nektek.

Rikky Cinematic

A Dead Island 2 történetének fonalát ott vesszük fel amikor a trópusi szigeten már taroló zombijárvány eléri az Egyesült Államokat és Los Angeles éppen evakuálás alatt áll. Itt láthatjuk hat, már kínosan “badass” karakter antréját a kiutat jelentő repülőhöz, ami persze hamar földbe is áll, hogy újrakezdhessük a kijutási törekvésünket HELL-A-ből. Az intro egyfajta bemutatásként is szolgál a hat választható karakterhez, akik mind különböző háttér sztorival, motivációval és képességekkel rendelkeznek. Igazából nagy különbség nem lesz köztük a történet szempontjából, de vannak speckó támadások amik bizonyos karakterekhez vannak kötve és a többieknél nem érhetőek el. Tehát mindenki a játékstílusának megfelelőt próbálja meg kiválasztani, mert később erre már nem lesz módja.

DS OceanAve Grapple

A játékmenet alapja nem sokat változott az előző részekhez képest. Belső nézetben próbálunk érvényesülni egy zombiapokalipszis idején, első sorban közelharci fegyverekkel. Természetesen a változatosság jegyében, némi előre haladás után elérhetőek lesznek lőfegyverek és különböző “képességek” is. Szóval a Dead Island 2 lényeg továbbra is ugyanaz, különböző küldetéseket megoldani a maroknyi túlélő kérésére és eközben a lehető legbrutálisabb módon darabolni az utunkba kerülő élőhalottakat. Ebben elsődlegesen közelharci fegyverek lesznek a segítségünkre, amiket egészen jól tudunk majd személyre szabni, csak győzzük nyersanyaggal. Meg kell mondjam, hogy a korábbi részeknek is volt egy diszkrét bája a darálásban, de ha itt elkapjuk a ritmust, veszettül jól fogunk szórakozni és fülig érő mosollyal fogjuk kaszabolni a végtagokat és mindent ami az utunkba kerül. 

DS Pier Screamer

Vannak lőfegyverek is, ám a gunplay még mindig nem túl élvezetes, de több szorult helyzetben is segíthetnek rajtunk ez a metódus, de nem maradhatott ki a kötelező rpg-s fejlődési rendszer sem. A csavar viszont ott jön, hogy főhősünk immunis a zombi vírusra, ám testében hordozva azt “megcsapolja” ezeket a képességeket. Szépen építhetjük majd a teljes arzenált, ahogy haladunk előre és emellett folyamatosan fejlődnek a képességeink is, persze a sztori mellett nem árt néhány mellékküldetést is megcsinálni és benézni minden fűszál alá, mert értékes cuccokra is szert tehetünk a nélkülözhetetlen pénz és a nyersanyagok mellett.

DS Venice Night

Grafikailag azt kell mondjam le a kalappal a játék előtt, teljesen olyan érzésem volt Series X-en a tesztidőszak alatt, mintha egy jelen generációs játékkal játszanék. A környezet és modellek jól kidolgozottak, a folyadékok is rendben vannak, még a tűz is elmegy, hogy a folyamatosan fröcsögő vérről ne is beszéljünk. Ügyesen kihozták, amit az Unreal Engine-ből lehet, komolyan még az arcok is lehengerlőek voltak, de a hajak mellett nem tudok elmenni szó nélkül, néhány karakter frizurája úgy nézett ki, mintha 15 évvel ezelőtt készült volna, ami azért elég hervasztó az összképet látva. Hangban is odatették magukat a srácok, magas volt a minőség minden téren és a szinkron is baromi jó lett. Technikailag is remekül teljesít a Dead Island 2, Xbox Series X-en tökéletesen és rezzenés nélkül futott a bő 25-30 órás kalandom során. Fontos megemlíteni, hogy az alaptörténet kb. 20 óra alatt kényelmesen teljesíthető, de számtalan felfedeznivaló, titok és mellékküldetés tolja ki még bőven a szavatosságot.

Összességében elégedett vagyok a Dead Island 2-vel, a játék nem váltja meg a világot, de azt gondolom nem is tettek ilyen csalfa ígéretet a marketing anyagokban. Nem akar több lenni mint ami, azt viszont remekül hozza és mocskosul szórakoztató. Minden szempontból jó munkát végeztek a készítők pazar a látvány, remekelnek a hangok, kellően szórakoztató a játékmenet és a történet, valamint a szavatosságra sem lehet panasz. Tehát, ha hozzám hasonlóan nálatok is örökzöld a zombi téma, kalandra fel vár titeket is HELL-A!

8.szék

 

 

 

Legutóbb ezt teszteltük:

Crime Boss: Rockay City – játékteszt

Hozzászólások

hozzászólás

Előző cikk Éjjeli ügynök 1. évad - kritika
Következő cikk Woody Harrelson igazolta a tesó-ügyet McConaughey-vel, közben Justin Theroux is nagy barátja lett