Shotgun King: The Final Checkmate – játékteszt


11a2b9a0c6c126296b1fdb489035b2bba42ce845ed1c7e910d12ee016053ce01 2

Fejlesztő, Kiadó: PUNKCAKE Delicieux, Headbang Club; Platform: PC, PS4, PS5, Xbox One, Xbox Series X|S, Nintendo Switch

A jól ismert kockás alapú társasjátékot dolgozza fel a Shotgun King: The Final Checkmate, de nem akárhogy. Egy sakk, ahol lőni is lehet.

A sakkal nagyjából mindenki találkozik életében, sokan meg is tanulják a játékot. Persze ha ez gyermekkorban történik, akkor lehet hogy jár mellé egy kis értetlenkedés is – “de miért csak úgy mozoghat?”, “vissza lehet térni a halálból?”, “kézigránát van?”. Mostanáig mindezeket olyan nagyapásan megmosolyoghatták a tanítók, de ezentúl minden megváltozik. A Shotgun King: The Final Checkmate ugyan tiszteli a klasszikus szabályokat, de megannyi újítást is hoz, hogy kicsit izgalmasabb legyen az ősi táblás játék – néha egészen meredek módokon.

Mindjárt ott van a címben említett duplacsövű puska. Teljesen alap, hogy ilyennel is rendelkezünk, sőt használhatjuk is. A játék nem a klasszikus kétszer kétsoros, egymással farkasszemet néző seregekkel indít, hanem előre scriptelt pályák vannak (kevesebb bábuval), ezeken kell helytállnunk. Mégpedig úgy, hogy a fekete királyt irányítva vagy mozgunk a szabályoknak megfelelően, maradhatunk egy helyben, vagy lőhetünk a shotgunnal. A lőszer véges, de az első két mozzanat visszatölt valamennyit a tárba, magának a lövésnek pedig van egy szórása (kis szerencsével, de inkább rutinnal több ellenfelet is eltalálhatunk).

A cél a fehér király likvidálása, tehát nem kell mindenkit leszednünk, ha őkelme horogra kerül, akkor vége is a pályának. No, de nem kevés a 12 szint? A rövid válasz, hogy nem. Ugyanis vannak mindenféle mutátorok, amelyekkel újra nekiugorhatunk a megmérettetésnek. Ráadásul már elsőre sem lesz könnyű a tucatnyi pályát leküzdeni, mert van még egy csavar, amit eddig nem említettem. Mégpedig hogy egy-egy pálya teljesítése után kapunk perkeket – csakhogy az ellenfél is. Két-két variációból lehet választani és érdemes okosan megfontolni, hogy mi éri meg jobban. A nyereségek és veszteségek a legkülönfélébb dolgok lehetnek: több lőszer, pontosabb célzás nekünk, illetve extra királynő vagy bástya, netán bármelyik irányba ütni képes gyalogok.

Elsőre úgy tűnhet, hogy önkényesen akciójátékot faragott a sakkból a Shotgun King: The Final Checkmate, de hogy ez mennyire nem igaz, az csak a kipróbálás után fog kiderülni. Az élmény nagyon is stratégiai és nagyon megdobja a klasszikus felállást, úgy hogy közben a hagyományokat is tiszteli. A grafika nagyon leegyszerűsített, még 16 bitesre hajazó TV filtert is kapott, ami azt kell mondjam, hogy nagyon is jól áll neki. Lehet hogy nem az év játékával van dolgunk, meg hogy esetleg idővel rá is ununk, de mégis van akkora élmény, hogy aki szereti a klasszikus táblás játékot és nem rökönyödik meg egy kis felspécizésen, az minden bizonnyal kellemesen fog szórakozni.

8.szék

Legutóbb ezt teszteltük:

Starfield – játékteszt

Hozzászólások

hozzászólás

Előző cikk A Barbie őszinte traileréből kiderül, hogy ez inkább egy autóreklám és ötlet a halloweeni jelmezedhez
Következő cikk Wham! - kritika