
Avagy: sok hűhó semmiért. És ez sajnos nem az a Shakespeare.
Szubjektív beszámoló az Imádlak utálni vígjátékról és egyben 5+1 ajánló kiváló romantikus filmekhez!
Nem hiszem, hogy újdonságot fogok mondani, de ha az embernek az a dolga, hogy filmkritikát írjon, akkor gyakori, hogy már a film közben készít jegyzeteket. Alaposabban megvizsgálva az, amit erről a filmről írtam, lefedi a traumanapló összes klasszikus jellemzőjét. Vagy a gyász öt fázisát.
És nem azért, mert olyan rossz a film, hanem inkább azért, mert ez egy fájóan kihagyott lehetőség. Olyan színtelen-szagtalan semmi, ami miatt az emberek joggal kritizálják a romkom létezését. Épp ezért, hogy ne maradjon rossz szájíze senkinek a zsánert illetően, meg itt se hagyja a cikket, a kiragadott toposzokhoz ajánlok hát másik, jobban sikerült megoldásokat is, mert hiszem, hogy a romantikus filmeknek van létjogosultsága.
Kezdjük viszont a film elején: EGY KELLEMETLEN MOSDÓS JELENET. Mint tudjuk, a lányok sokat járnak mosdóba, miért ne lehetne ezzel viccelni? A mi főszereplőnket is hajtja hát a kényszer, de ezt más barista-lányok nem érthetik meg, csak a szőke herceg, aki meg is szerzi a mellékhelyiség áhított kulcsát. Mi ez, ha nem modern, és egyben mindennapos tündérmese? A főszereplőnk persze gyorsan lefröcsköli magát a csapnál, aztán nadrág nélkül szárítkozik, miközben a lovag kint vár, és gyanakszik. Hát nem vicces? Nem annyira. Ráadásul nem is igazi. Amit ajánlanék helyette: Rögtönzött szerelem (2017), abból is az a rész, amikor Kumail visszakíséri Emilyt a kollégium mosdójába. Az a jelenet ismerősen kellemetlen, nagyon szerethető, mégis emberi és szép.


IDIÓTA MELLÉKSZEREPLŐ: erre nincs jó példa más filmekben, és nincs mentség itt sem. Azzal viccelni, hogy valaki akcentussal beszél? (Lásd a filmben a szörfös Adoniszt.) Komolyan, ki gondolta, hogy ez 2023-ban rendben lesz? És még csak a film negyedénél tartottunk ekkor, a jegyzeteim viszont egyre ziláltabbá váltak…
Hogy hogyan lehetett volna jobb film az Imádlak utálni? Szeretni kellett volna a zsánert. Szórakoztatni akarni, lelkesnek lenni. Ott van például a Moulin Rouge! (2001) a világ legegyszerűbb történetével, és mégis az egész magával ragad, elképeszt, felemel. Mert ők hittek benne, hogy a romantikus filmek jobbá teszik a világot.


