Little Kitty, Big City – játékteszt


LKBC key art

Fejlesztő: Double Dagger Studio; Kiadó: Double Dagger Studio; Platform: PC, Xbox One, Xbox Series S/X, Nintendo Switch

Elmacskásodott ujjainkat végre megjárathatjuk egy nyílt világú, városi kalandban, ahol a legfőbb cél a város legmagasabb épületébe visszajutni, teszteltük végre a Little Kitty, Big City-t.

Ki ne szeretné az apró, játékos és simogatnivaló szőrgombócokat, akik már az ősidők óta együtt élnek velünk? A cicák háziasítását a tudomány egészen a kb. 4000 évvel ezelőtti egyiptomi kultúrának tudja be, de ennél jóval korábban megjelentek már az ember környezetében. Ennek alapja pedig a kölcsönös ellátás volt, mert míg ők az apróbb rágcsálókat tartották távol, addig gazdáik a nagyobb ragadozókat űzték el és nem mellesleg gondoskodtak az egyéb finom falatok biztosításáról, tehát mindenki jól járt. Ez a kapcsolat pedig olyan jól fennmaradt, hogy manapság már órákat tudunk eltölteni a macskás képek és videók bámulásával, ahelyett, hogy bármi produktívat csinálnánk. Macsek gazdiként természetesen a problémát maximálisan átérzem és a Little Kitty, Big City láttán azonnal megjött a kedvem a szőrös, ám légies kalandozáshoz.

LKBC screen 05

A Little Kitty, Big City története szerint egy kis fekete cicát terelgethetünk, aki egy napsütötte reggelen, a szokásos láblógatása közben sajnos lezuhan a város legmagasabb épületében található lakhelyéről. Szerencsénkre egy holló “tompít” a zuhanáson, így egy szőrszálunk sem görbül meg, ám az esés lemeríti macsekkvalitásainkat és azok nélkül esélytelen lesz visszakapaszkodnunk a beragyogott párkányra. Így hát a nyakunkba vesszük a várost, hogy különböző kalandok során elérjük a szükséges mennyiségű energiaszintet és visszamehessünk a megszokott placcunkra. Addig is kedvünkre bejárhatjuk a várost és a felfedezéseink során újra előtörő képességeinkenk köszönhetően minden apró zugát fel is deríthetjük, hogy csomó új barátot szerezzünk és némi borsot törjünk a városlakók orra alá.

LKBC screen 01

Játékmenetben egy igazi nyílt világú kalandra kell számítani, erős platformer elemekkel kiegészítve. Elsődleges célunk a 4 db hal összegyűjtése lesz, így fogunk tudni a falakat borító zöld növényzeten mászni, új területeket feltárva. Minden egyes halacska egy újabb tappancsot jelent majd, ami a stamina csíkot helyettesíti a Little Kitty, Big City világában és természetesen ezek összegyűjtése nélkülözhetetlen lesz a célunk eléréséhez. Emellett persze számtalan dolgot tehetünk még a városban, ahogy az szépen kinyílik előttünk. Az új helyszíneken szép sorban megismert állatok is különböző teendőkkel látnak el minket, az egész nagyon emlékeztetett a nagysikerű Untitled Goose Game-re, de itt talán kevésbé szól az egész az emberekkel való kibabrálásról. A főtörténet amúgy kb. 2 óra alatt letudható, ha tudjuk mit kell csinálni, amúgy bőven belemegy kb. 4 mire rájövünk mit és hogyan is kellene csinálni, de mire mindent is letudunk ez az idő 6-8 órát is felölelhet.

LKBC screen 02

Technikailag a Switch változat egészen rendben van, de néhol azért érződik, hogy kellene még némi vas alá, hogy jobban fusson, azonban semmi játékélményt csorbító dologgal nem találkoztam a tesztidőszakban. A Little Kitty, Big City látványban is erősen emlékeztet az Untitled Goose Game-re, de azt gondolom ez a vízfestékes, rajzfilmes stílus itt is nagyon helytálló. A képfrissítés nem mindig jó, de nem is tragikus, némi polírozás ráférne. Van emellett néhol textúra probléma is, de ezeket sem mondanám igazán zavarónak. A hangok többnyire rendben vannak, de néha ott is előfordul kisebb akadozás, csúszás.

Összességében tehát azt mondom a Little Kitty, Big City remek élmény és kellemes szórakozást fog nyújtani a nem macskás játékosoknak is. Technikailag még Switch-en is egészen elfogadható és ideális szórakozás lehet a rövidebb kalandokat keresőknek. Ne habozzatok hát, vár a város!

7 szék

 

 

 

Legutóbb ezt teszteltük:

Heading Out – játékteszt

Hozzászólások

hozzászólás

Előző cikk A hét röhögései (521.)
Következő cikk The Exit 8 - játékteszt