Fejlesztő: IconicArtsLLP; Kiadó: IconicArtsLLP, Nejcraft; Platform: PC, PS4|5, Switch, Xbox One|Series
Lufik kipukkasztása soha nem volt annyira kihívást jelentő, mint a GoobnBalloonsDX-ben. Az ügyességi játék remek árkád stílusú szórakozási lehetőség, mely több órán át képernyő elé szegez.
Valamikor a ’90-es évek elején bukkant fel játéktermi masinákon a Super Pang!, aminek első átirata Super Nintendón is tiszteletét tette – jómagam valamikor a konzolos debütálása idején találkozhattam vele. A gameplay szerint egy szigony szerű fegyverrel buborékokat kellett darabokká lőnünk egészen addig, amíg azok teljesen megsemmisültek. Mostanáig számos különböző minőségű feldolgozás látott napvilágot és kétség sem férhet hozzá, hogy a számomra legkedvesebb változatlanul a hihetetlen addiktív és minden elemében eszméletlenül kreatív The Bug Butcher mondható. Jó hírem van, ugyanis a GoobnBalloonsDX hasonlóan ötletes alkotás és az alkotói a benne lévő pályák felépítettségét egészen addig csűrték-csavarták, míg a végére maximalizálták a játékélményt.
Ha a Cuphead a platformerek soulslike-ja, akkor az árkád lövöldözős puzzle játékunk esetében kis túlzással szintén helyt állhat eme ismertetőjegy, bár talán – legalábbis a kezdetekben – a GoobnBalloonsDX nem szívja annyira a vérünket és a missziókat sokkal kevesebb gyakorlással vagy szerencsével, olykor első nekifutásra teljesíteni lehet. A feladatunk hasonló, mint amit mondjuk a Capcom klasszikusában tapasztaltunk: hősünkkel lufikat kell lövöldözgetnünk. És most jön a(z egyik) csavar, mivel ezekből a gömb alakú formákból többféle típus létezik és akad köztük olyan, amelyik bizonyos tűréshatár felett (értsd: adott számú találat következtében) képes akár visszatámadni. Mindemellett többéle karakter közül választhatunk, azonban ehhez a pályaválasztó képernyőn el kell merészkednünk bizonyos küldetésekhez (pl. boss harcokhoz), majd sikeresen teljesítenünk azokat.
A többféle szereplő eltérő fegyvert jelent, de hogy kikről van szó, annak jellemzésével inkább meg sem próbálkozom, elvégre a készítők egyedi megjelenésű lényeket készítettek. Az effajta egyedi megjelenési stílus a legalább 5-6 órát felölelő játékidő alatt mindvégig jellemző, s szinte rajzfilm szerű összhatást nyújt. Az egészét tekintve engem leginkább a Yoshi’s Island-re emlékeztet, hiszen könnyed és mókás animációk kíséretében képes lazán elvarázsolni. A pályák felépítettsége pedig világonként és még azokon belül is folyamatosan megújul és nem csak külsőségek szempontjából, vagyis a sima képernyőktől kezdve az akadályokkal és csapdákkal teli szintekig többféle típust találunk, valamint kitartásunkat alkalomadtán még az ötvözetükön keresztül is megtornáztathatjuk.
Műfajtársaihoz hasonlóan a GoobnBalloonsDX-et egyedül vagy helyi kooperatív módban egyaránt végigjátszhatjuk. Ha elértünk az alapjáték legvégéig, kiválaszthatóvá válik a Boss Rush mód, minekután „futószalagon” lőhetjük miszlikbe a sokoldalú főellenfeleket, ugyanakkor az Arcade mód is hasonlóan remek időtöltésnek bizonyult a folyamatosan egyre nehezedő és a végletekig ránk szabaduló lufiktól.
Legutóbb ezt teszteltük:
Suikoden I&II HD Remaster Gate Rune and Dunan Unification Wars – játékteszt