
A kisemberek és a nehéz világ szépségei
Aki ismeri Derek Cianfrance rendező korábbi mozijait (Kék Valentin, Túl a fenyvesen), annak nem is kell többet mondanunk arról, hogy miért ajánljuk ezt a filmet. Akinek viszont újdonság az ő munkája, neki csak ennyit előzetesen: a Roofman – A besurranó olyan keserédes, mintha réges-régi családi VHS kazettákat néznél. Egyszerre leszel tőle boldog és szomorú, nevetsz is majd, de azért mindvégig ott lebeg közben a hiány is.


A látvány egészen ismerős lehet a rendező korábbi munkáiból: szemcsés, analóg felvételnek tűnik az egész, amit sokkal korábban is forgathattak volna, mert egyébként egy lassan csordogáló, békebeli, klasszikusan filmszerű élményt nyújt, amit jó nézni. Nagyon-nagyon az.
Van ez a kifejezés, hogy a boldogságtól sírni. Derek Cianfrance rendező esetében ezt így módosítanám: boldogan sírni. Ami elsőre úgy hangzik, mintha önellentmondás lenne, de nem az. Mert persze tudható, hogy igaz történet alapján készült a film, és sejthető a vége is (mondjuk ettől még nem zavartatja magát, és megszorongatja a szívedet), de mindezek ellenére mégis boldogság marad utána. Úgyhogy megéri. Mindenképpen.


