Retrace the Light – játékteszt


RetracetheLight0

Fejlesztő: Xiaming Game; Kiadó: Xiaming Game, GlintForge; Platform: PC

Megszokott alapokra, de igényesen építkezik újszerű mechanikára a Retrace the Light, és annyira jól áll neki, hogy a hozzáadott souls-like stílus ellenére minden egyes percét élvezni lehet.

A Retrace the Light a távoli 3323-ban játszódik: a 2.5D-s platformerben Decem végrehajtót irányítjuk, aki az emberi társadalom stabilizálása és a biztonság megteremtése érdekében azon szorgoskodik, hogy helyreállítsa a tükörlabirintusokat. Ám az egyik veszélyekkel teli küldetése során olyan sérülést szenved, hogy elveszíti az emlékezetét, valamint az addig megszerzett tudását. Felépülése után újra neki kell állnia feladata teljesítésének és tapasztalatai visszaszerzésének, miközben fény derül a Tükör Projekt valódi titkára. A kínai fejlesztők játékában főhősünk az eredeti tervek szerint az emberiség tudatának visszaállítását tűzte ki céljául, de talán nincs abban semmi meglepő, hogy ezen program egyfajta utópiának bizonyul, ugyanis ahogyan az ilyen történetek kapcsán megszokhattuk, semmi sem az, aminek látszik.

RetracetheLight1

Ahogyan a képekből vagy a lenti előzetesből jól kivehető, tesztalanyunk egy izometrikus perspektívából nyüstölhető ügyességi cím – amiben ezúttal a kamera alkalomadtán még forog is. Zsáneren belül mostanában kevés említésre méltó alkotás került ki az illetékes készítők kezei közül, legutóbb talán a Death’s Door nyújtott számomra hasonlóan emlékezetes élményt. Karakterünk támadási talentumai révén megcsillogtathatjuk kardtudásunkat (két különböző gombnyomás által akár kombókat is elereszthetünk), de a másik igazán hasznos képességünk a Spatial Retracing vagyis valamiféle spéci fénycsík, amelyet a bő 10 órás végigjátszás során gyakorta használhatunk.

RetracetheLight2

A harcrendszer egyik legfontosabb része az említett fénycsík, mivel egyfajta teleportálásként szolgál, vagyis rohangálásunk közepette az arra beállított billentyű nyomva tartásával megrajzolhatunk egy rövid szakaszt és egy másik billentyű leütése után arra a pozícióra kerülünk, ahol sávon belül elengedjük az ujjunkat. Így kerülhetünk például olyan nemeziseink mögé, akik maguk előtt valamiféle áthatolhatatlan pajzsot hordanak, de a hátsó fertályuk valamennyiszer sebezhetőek. Főleg a nagyobb főellenfelek elleni, souls-like-ra hajazó párharc során jön kapóra a megadott helyekre való ugrabugrálás. Persze nem csak ellenségeinkkel való összetűzésünk apropóján követhetjük vissza a fényt, hanem eme készségünkkel mozgathatunk tárgyakat vagy akár titkos zugokba is eljuthatunk. Mindeközben magunkhoz kaphatunk különleges tárgyakat és protagonistánk – a megfelelő számú ellenlábas felszeletelése után – folyamatosan fejlődik. A főhadiszállásunkon a megszokott kritériumokat spécizhetjük fel, vagyis erősebbé válhatunk, magasabb életerőt szerezhetünk, de akár a fénycsíkunk is hosszabbá válhat.

Változatos helyszíneken barangolhatunk és a részletesen kidolgozott látványvilág önmagáért beszél. A játékmenet néhol úgy tűnhet, hogy repetitíven sikerült, de Retrace the Lightban bőségesen van annyi kreativitás (apróbb spoiler, de néhol megjelennek a klasszikus platformer elemek és még flipperezhetünk is), hogy ez egyáltalán ne legyen zavaró.

8.szék

 

 

 

Legutóbb ezt teszteltük:

Blood: Refreshed Supply – játékteszt

 

Hozzászólások

hozzászólás

Előző cikk A Fiúk záróévada áprilisban érkezik, kaptunk végre előzetest is
Következő cikk Julia Roberts és Sean Penn beszélgetése csak tartalmas lehet, nem is csalódtunk - videó