Fejlesztő: Kenny Sun & Friends; Kiadó: Devolver Digital; Platform: PC, Switch, PS5, Xbox Series X|S
2025 végéhez közeledve bátran kijelenthető, hogy az idei esztendő egyik legnagyobb indie dobása a BALL x PIT, amely remek érzékkel nyúlt a téglatörő játékok zsáneréhez úgy, hogy közben szinte egyáltalán nem érződik annak.
Ballbylon városát megsemmisítette egy meteor, azonban kincsvadászok útnak indulnak, hogy a kráter alkotta veremből megkaparintsák a hátha hagyott, rendkívül értékes tárgyakat. A járatokat különféle barbár rémségek vették uralmuk alá, így az expedíciók során valamennyi jelentkező elbukott. Adott tehát a feladat, hogy társakat toborozva immáron a felszínen építsük fel Új-Ballbylont és visszaszerezzük az elveszett ereklyéket. A BALL x PIT alapvetően a téglatörő játékok megszokott mechanikájára épül, de a végleges (több összetevőjű) műfaja ennél sokkal összetettebb.
Mint ismeretes, a téglatörő vagy angol nevén brick breaker játékokban adott egy vízszintes vagy függőleges ütő, amivel egy (vagy alkalomadtán több) labdát ide-oda ütögetve megsemmisíthetjük a pályákon található alakzatokat. Ha a képernyőt teljesen kipucoltuk, miénk a győzelem. Nos, a BALL x Pit nem szimplán egy újabb Arkanoid klónocska, hanem a napjaink videojátékos elvárásainak egyik legékesebb pozitív példája. A jól bejáratott alapmechanika ezúttal is adott, viszont nem szimpla „szakaszt” mozgathatunk, hanem egy harcost (gyakorlatilag a képernyő bármely szegletébe), aki kerek tárgyakat tud lövöldözni. Ezt opcionálisan kiválasztva automatikusan vagy gombnyomásra tudjuk megtenni: az általunk kiválasztott irányba egyrészt mezei (fehér színű) golyókat szórhatunk, de másrészt persze vannak köztük spéci tulajdonságúak is. Az utóbbiak érdekesek igazán, mivel a nagyjából 10-15 perc hosszúságú küldetések alkalmával azokkal tudunk leginkább trancsírozni.
Ahhoz, hogy szert tegyünk bizonyos lasztikra, szinte nonstop darálnunk kell ellenségeinket. Ekkor kipotyognak áldozatainkból mindenféle csillivilli, színes ékkövek, amiket minden egyese feltöltés után újabb és újabb lehetőségeket tárnak elénk. Ekkortájt a játék felajánl három különböző fejlesztési lehetőséget. Ilyenek például a labdák, melyek többféle, gyökeresen eltérő képességgel rendelkeznek, valamint a passzív adottságú tárgyak, amikkel például gyorsabban lövöldözhetünk vagy magasabb a sebzési erőnk stb. És a labdákat még kombinálhatjuk is, amellyel helyet szoríthatunk az újabb fegyvereknek. Természetesen, ha valamelyik pályán elhasalunk vagy sikeresen azt befejeztük, akkor a megszerzett tárgyakat elveszítjük.
A csinnadratta közepette szerezhetünk tervrajzokat is, melyek jellemzően valamiféle épület blueprintjét jelentik. Ezekből a sémákból a felszíni építkezés területén tudunk felhúzni épületeket, de mindenekelőtt ehhez szükségünk van nyersanyagra is. Követ, szalmát, fát és pénzt szintén a felhúzótt kuckókból tudunk megkaparintani, de a föld alá merészkedve is gyűjtögethetünk belőlük. Erősen javallott mindent a végletekig acélosítanunk, hiszen így toborozhatunk új hősöket (valamennyijükkel végigjátszhatunk minden egyes küldetést), akiknek tulajdonságait a szerepjátékokban bejáratott kritériumok alapján erősíthetünk meg a készítők által kitalált módon.
Tartalmának mennyiségéből adódóan a BALL x PIT piszkosul addiktív cím lett. Ha az ember leül elé, szinte fel sem áll addig, míg teljesen a végére nem ért és azon veszi észre magát, hogy az órák csak úgy repkednek. Minden egyes karakterrel új élménnyel gazdagodunk és diadalmunk esetében a jutalom soha nem marad el. A fejlesztők a 2026-os évre, januártól júliusig bázáróan, már be is ígértek három különböző ingyenes frissítést, kíváncsian várjuk, hogy mivel tudnak még előhozakodni.
Legutóbb ezt teszteltük:





