Metroid Prime 4: Beyond – játékteszt


MP4B key art

Fejlesztő: Retro Studios; Kiadó: Nintendo; Platform: Nintendo Switch, Nintendo Switch 2

2002-ben a Prime újjáélesztette a szinte halott franchise-t, most pedig, 23 év után végre ismét megpróbálják meghatározni, hogy milyen egy jó Metroid játék. 

A Metroid Prime 4: Beyond végre megérkezett 2025 decemberében, és a hossza várakozás megérte, mert egy igazán izgalmas résszel bővült a 2002-ben Gamecube-on indult széria. A Retro Studios visszatérése a legendás sorozathoz egy olyan kalandot nyújt, amely párosítja a klasszikus Metroid Prime felfedezésének varázsát a modern technológia lehetőségeivel. A Nintendo Switch 2-ön játszva az élmény vizuálisan és teljesítménybeli szempontból rendkívüli (legalábbis Nintendo mértékben), de állítólag az eredeti Switch-en is megállja a helyét, ha hajlandóak vagyunk a csökkentett grafikai teljesítmény mellett játszani. Ez a 15 órás kaland azt bizonyítja, hogy a Prime sorozat még mindig képes új magasságokba emelkedni.​

20251216211429 01KCHG7JR043TEG2ADAHJ7352Y

A játék története közvetlenül a Metroid Prime 3: Corruption után játszódik, de teljesen új narratívát nyújt. A játék azzal kezdődik, hogy a Galaktikus Föderáció UTO Kutatóközpontját támadás éri és a bajt fokozva Samus a régi rivális Sylux-szal is találkozik. Ezt követően egy misztikus tárgy Samus-t a Viewros nevű ismeretlen bolygóra teleportálja, ahonnan vissza utat kell találnia. A bolygó lüktető dzsungelekkel, viharos gyárakkal, jéggé fagyott laborokkal és vulkáni létesítményekkel operál, amelyeket az úgynevezett Sol Valley köt össze.​ Az igazi újdonság pedig az, hogy Samus új pszichikai képességeket kap az ősi Lamorn fajtól, amely alapvetően megváltoztatja azt, ahogyan a világot felfedezzük. Ez nem csupán egy eszköz, ez egy egészen új dimenzió az arzenáljához és az azt övező kalandhoz.

20251216211436 01KCHFGHVHM9SQWK91PTTSSCZX

Az egyik legjobb aspektusa a Metroid Prime 4: Beyondnak az, hogy tudja, mikor kell a játékost magára hagyni, és Samus-t egyedül hagyni. A felfedezés csendes, feszült és lenyűgöző, vizuálisan és atmoszférikusan is. Nagy előrelépés az Enhanced Scan Visor 2.0, az információt felhasználóbarátabb módon osztályozza, feltárva a lények gyengeségeit és rejtett szerkezeteket. A váltakozó visor módok közötti csere folyamatos segítséget nyújt a rejtvényekhez, új Quantum Lens pedig az időeltolódott objektumokat tárja fel párhuzamos dimenzióinkban.​​  A harc a klasszikus Prime formula továbbfejlesztése marad törjaz ellenségekre, majd oldalazz és tüzelj. De Samus irányítása fenomenális: gyors előre-hátra kitérések, jobb váltás a Morph Ball-ból, és villámgyors visor-hozzáférés teszik azt a játékot nagyon folyékonnyá.

20251216211444 01KCHRF88XYA0HJ194QQH60DFX

A pszichikai képességek a legmegosztóbb elemei a játéknak. Ezek az erők telekinetikus manipulációkat tesznek lehetővé, platformok lehet velük eltologatni, töltött lövéseket több célon átirányítani és még sok mást. Habár ezek a mechanikák kreatívak, fontos megjegyezni, hogy néha egy kicsit ügyetlenül működnek és nem olyan sima integrációval rendelkeznek, mint az eredeti képességek. Azonban a puzzle-ök és a képességek összekapcsolódásának érdemeit nem lehet tagadni új stratégiai mélységet adnak a felfedezéshez és a háborúhoz.​

20251216211448 01KCEZ6FMTPA89F6X9XPAP8R7N

A Nintendo Switch 2-n játszva a Metroid Prime 4: Beyond vizuálisan pazar. A Quality Mode 4K 60 FPS-t céloz, míg a Performance Mode 1080p 120 FPS-et ígér. A 4K felbontás az összes textúra, árnyékolás és részlet apró finom pontosságával éles és tiszta, míg a 120 FPS kiemelkedően simának érezteti a kamerakezelést és a válaszidőt. Az eredeti Nintendo Switch-en ugyanez 1080p-ben fut 60 FPS-el, amely még mindig igen játszható és technikai szempontból szilárd, de vizuálisan nem olyan lenyűgöző.​​ A HDR támogatás a Switch 2-n egy újabb dimenzió, amely az árnyékolást, a tüzet és a fénytöltéseket sokkal karakterisztikusabbá és életszerűbbé teszi. Az NVIDIA DLSS technológiával kombinálva és az AI-vezérelt dinamikus felbontás-skálázással a Switch 2 verzió szinte egy teljesen felújított játéknak tűnik az eredeti Switch-hez képest.​

20251216211456 01KCF01ZSFTT4DRNRBCW7Y69AG

Bár az eredeti Prime játékok lineárisak voltak, a Metroid Prime 4: Beyond egy nyitottabb világot  próbál átadni a Sol Valley-ben. Ez a sivatagi központ az összes biom közötti utazást biztosítja, ahol Samus egy Vi-O-La nevű járművön közlekedhet, amely egy ősi civilizáció által hagyott eszköz (egy motor). Az eredeti koncepció jó, de a kivitelezés nagyobb mértékben problémás marad, mivel a Sol Valley túlságosan üres és kitöltetlen a történet dinamizálásához.​​ Az egyes zónák remekül működnek. A 15 órás játékidő ideálisnak bizonyul a modern felhozatalban, nem túl sok, de nem is kevés. Kellemes elköteleződést nyújt Samus legújabb kalandja iránt és nem esik túlzásokba.​

A Metroid Prime 4: Beyond a sorozat sikeres visszatérése, amely távolról sem tökéletes, de közelít ahhoz. Az atmoszférikus felfedezés, az új pszichikai képességek és a remek grafikai teljesítmény, különösen a Switch 2-n, teszik ezt egy kötelező beszerzéssé. A félig meddig nyitott világ nagyobb mértékben üresnek hat, és az új pszichikai erők sem mindig olyan simák, mint az eredeti Prime-képességek, de ezek az apróbb hiányosságok nem rontják el az élményt, amit Retro Studios itt elért. Ha szeretitek az fps kalandokat, az atmoszférikus világépítést és az olyan egzotikus bolygók feltárását, mint a Viewros, akkor a Metroid Prime 4: Beyond egy abszolút kötelező Switch cím.

10 8

 

 

Legutóbb ezt teszteltük:

Terminator 2D: No Fate – játékteszt

Hozzászólások

hozzászólás

Előző cikk Itt van végre Steven Spielberg új filmjének első előzetese!
Következő cikk Avatar: Tűz és Hamu - kritika