
A Bloodline egy klasszikus családi drámasorozat, ahol olyan megszokott panelekből építkezik a Netflix, mint a luxustájképben elterülő gazdag család, akiknek a titkaik nagyon sötétek, a történetük nagyon lassú és gondosan felépített, ahol a múlt folyamatosan megrágja a jelent, hogy minél több konfliktusnak legyünk szemtanúi. A rutinos nézőknek azonban ez kevés, mert újat nem kapunk, hiába más a sztori. Sem a kivitelezés, sem a karakterek nem hoznak olyat, amit ne láttunk volna már ezerszer.


A gond viszont az, hogy sokkal több negatívat tudunk felsorolni akkor is, ha alapvetően látszik, hogy egy nagyon erős sorozattal van dolgunk. Kezdjük ott, hogy nincs teljes értékű főszereplő és ez borzasztóan hiányzik. A néha beeső narrációt megkapta John Rayburn és erős a karakter, de semmivel nem szerepeltetik többet, nem építkeznek köré. A részek majd egy órásak, ami ha belegondolunk teljesen felesleges, mert a szereplőket nem bontják ki jobban, nem lesz több információnk és senki jellemében nem tapasztalunk jelentőségteljes változást, a motivációjuk is inkább csak egyre megkérdőjelezhetőbb lesz. Az elhúzott idő arra lesz jó, hogy minél több vágóképet készítsenek, amiben a színészek nagyon gondterhelt arccal figyelik a tengert és nem mozdul a cselekmény. Egyszerűen túlromantizálják a drámaiságot, amiben olyan hatalmas csattanó vagy eredeti fordulat nincs is elrejtve. Természetes, hogy fel kell valahogy építeni és nem lehet csak úgy minden poros titkot egyből a néző elé teríteni, de túlmisztifikálják ezeket a mozdulatsorokat is, hiába jó a kontraszt a fáradt idill és a nyomatékosan bekövetkező hatalmas balhé között.

A Bloodline nagyon megosztja a közönségét; valószínűleg a rutinosabb nézők unják már ezeket a sémákat, amit a készítők is éreznek, mert a harmadik évad berendelése is bizonytalan volt, de végül megtörtént (igaz 13 epizódról 10-re csökkentették). Aztán vagy viszik más csatornára a sorozatot vagy elvarrják és nyugtázzák, hogy csináltak egy közepesen jó sorozatot, aminek mindettől függetlenül van egy elég masszív rajongótábora. Persze kinek a pap, kinek a papné, vitathatatlan, hogy a stílusban magabiztosan mozognak a készítők és elég hangzatos a ’nem vagyunk rossz emberek, de tettünk rossz dolgokat’ mottó; sőt talán nem is kéne elvárnunk, hogy mindig valami új kultsorozatot dobjanak elénk, de egy ekkora piacon a nagyon rutinos sorozatnézőket muszáj valami eredetivel kielégíteni és hiába működik sok minden jól a Bloodline-ban, egy kicsit mégis a hiányérzet szaladgál a képernyő előtt.


