Fejlesztő: Retro Forge; Kiadó: Dear Villagers; Platform: PC, Switch, PS
Dörzsölhetik tenyerüket az ügyességi címek kedvelői, ugyanis megérkezett a középkori fantasy világban játszódó Souldiers, mely nem a műfaj legkönnyebb képviselője, de annál nagyszabásúbb utazásra invitál.
Soulslike harcrendszer és az RPG, illetve a metroidvania műfaja keveredik a Soulidersben: története egy pusztító földrengést követően a túlvilág peremén egy Terragaya nevű különleges helyen játszódik, amit holtak és élők lepnek el. A kaland bevezetésekor három különböző képességű hős mellett ugyanennyi nehézségi szint közül választhatunk. Az archer az íjászatban, a caster a varázslatban, míg a scout a közelharcban jeleskedik. Mindegyikőjük eltérő fegyverrel és ez által képességekkel szállnak szembe a különböző, fantasy világokra jellemző lények ellen, ám a játék nem pusztán a végeláthatatlan kaszabolásban teljesedik ki.
16-bites pixel art stílusú látványvilág elevenedik meg hozzá illő muzsikával és hanghatásokkal. A Souldiers egy retro hangulatú ügyességi játék, melyben temérdek kihívást és indie címhez képest meglepően kreatív fejtörőket teljesíthetünk. A mesébe illő helyszínek közül felfedezhetünk például erdőt, piramist, mocsárt vagy középkori falut; s bizton állíthatom, hogy valamennyi terület hemzseg a titkos zugoktól és ez által a hasznos felszerezhető tárgyakkal. De nem kertelek, a játék bevezető fázisa piszkosul nehéz és nyögvenyelős, míg ki nem tapasztaljuk a mechanikát, vagyis az irányítással párhuzamosan a nemeziseink és a pályák tulajdonságait.
Minden egyes bejárható régió aprólékosan kidolgozott hatással bír, számos alkalommal érdemes visszamerészkednünk egyik-másik korábban felfedezett területre, mert valahova csak bizonyos képességünk elsajátítása után tudunk eljutni. A legegyszerűbb, ha a „teleportálást” a mentési pontokként szolgáló szentélyeknél tesszük meg: ezek a szobrok az életerőnkkel párhuzamosan a manánkat is feltöltik, de ahogy az lenni szokott, igénybevételük esetében a kisebb ellenségeink is reinkarnálódnak.
Rosszakaróink leküzdése után – tapasztalati pont gyűjtése mellett – csillivilli érmékhez jutunk, amikből nem meglepő módon újjászületéshez alkalmas vagy hp és varázserő növelő flaskákat vásárolhatunk a zónák különböző szegletein megtalálható adagolókból. Pénzzel azonban soha nem leszünk igazán elkényeztetve és bizony sokszor érdemes újra és újra orrvérzésig farmolni – főleg mikor a nagyobb teremtmények kiiktatása kerül terítékre, már pedig belőlük is szép számmal akaszthatjuk össze a bajszunkat. Végeredményként 40. szintre húzhatjuk fel a karakterünket. A képességfa kasztonként eltér egymástól, de a rutinosabb játékosok számára semmilyen meglepetést nem tartalmaz, csakúgy, mint a szerepjátékokra jellemző, különböző minőségű fegyverek, ruházatok vagy varázsgömbök.
A játék ugyan sablonos jellegzetességekből tevődik össze, mindazonáltal a Retro Forge debütáló alkotása nem mentes a következetlenségektől. Sokszor úgy tűnhet, hogy a szörnyszülöttek velünk együtt erősödnek, ezért a párharcok folyamatosan egyre keményebbek. Szerencsére a június 23-án érkezik az első méretes ráncfelvarrás, tehát azon a napon nem csak a születésnaposok örülhetnek, hanem a Souldiers birtokosai is. Néhány kellemetlen (textúrák mögé surranó) bogárka és várhatóan a balansz, plusz a momentán kissé fukar jutalomrendszer biztosan kezelésre kerül.
Legutóbb ezt teszteltük: