Fejlesztő és kiadó: Warlogics Ltd.; Platform: PC
Orkok, emberek és elfek küzdelme valós idejű stratégiai játékban bontakozik ki. Láttunk már a Pruple Warhoz hasonlót, de korai hozzáférésben lévő tesztalanyunk vajon képes hozni a nagy előd szintjét?
Nem tudnék egyértelmű választ adni az általam feltett kérdésre, ugyanis még rengeteg munka van hátra a távolkeleti fejlesztők bemutatkozó fantasy RTS-ével. A Purple War alapvetően multiplayer küzdelmekre lett kihegyezve, de a három faj egyjátékos kampánnyal teljesedik ki igazán: fejenként 5 küldetést tartalmaznak, ám a jelenlegi (Early Access) verzió apropóján csak emberekkel indulhatunk csatába. A történet érdekesen (s egyben ismerősen) cseng, ugyanis a hosszú évek óta jegelt ellentéteket vulkánkitörés zavarja meg, ami gyakorlatilag felborította a triumvirátus közti zavaros egyensúlyt. Így a szunnyadó viszály, főleg a vészesen apadó nyersanyagoknak köszönhetően ismét pattanásig feszül.
A Purple War nem csinál titkot abból, hogy a WarCraft III óriási hatással volt alkotóira, ám az is hasonlóképpen jól érezhető, hogy momentán gyerekcipőben jár és pusztán korrektül kivitelezett másolatként lehet tekinteni rá. Az egységeket és épületek neveit, valamint kinézetüket, de még a környezetet is a Blizzard népszerű üdvöskéjéből kölcsönözték, ami azért valljuk be, nem tűnik túl kreatívan, ha a máig kedvelt Reforged-ot Reign of Chaost le akarják taszítani trónjáról. Az arany bányászata ezúttal is fontos tényezője az építkezésnek és seregünk finanszírozásának, a sztori mivoltálból a fák kivágása helyett azonban grapestone-okat (szőlőkő) is gyűjtögethetünk.
Akár két négyfős csapat is egymásnak eshet a Purple Warban, de kooperatív módot is találhatunk benne, ahol társunkkal összefogva egy Paragon of Wisdom nevű bagoly küllemű totem megvédésén szorgoskodhatunk, miközben hullámokban ellenséges hordák ömlesztve támadnak ránk. A mindössze 25 perces misszió végén egy keményebb ork egységgel akasztjuk össze bajuszunkat. Sajnálatos, hogy az európai, az ázsiai és az amerikai szerverek nem tobzódnak a játékosoktól (mondjuk az utóbbi két állomás pingje talán érthető okból kifolyóan hatalmas), a tesztidőszak alatt többszöri próbálkozás után sem találkoztam senkivel, de szerencsére az AI egész jól kidolgozott, amiből következik, hogy ellenfelünkként vagy cimboránkként is tisztességesen megállja a helyét.
Összességében bíztató a Purple War, de talán a némileg gyenge hírveréséből kifolyóan kevés érdeklődőt vonz. Mindenesetre egy esélyt megér, hisz eme szebb napokat látott, mára már haldokló videójátékos műfaj megérdemli, hogy ismét rivaldafénybe kerüljön.
Legutóbb ezt teszteltük: