
Hollywood felfalja saját gyermekeit
Egy dokumentumfilm akkor érdekes, ha többet mond, mint amennyit az alanyáról tudunk, és ezt olyan módon képes elmesélni, hogy végig fenntartsa vele a néző figyelmét. A Faye-re mindkettő igaz, még ha nem is egyenlő mértékben. Nem csak azoknak lehet érdekes ez a másfél óra, akik ismerik Faye Dunaway munkásságát, hanem azoknak is érdemes megnézni, akik arra kíváncsiak, hogyan születnek és hunynak ki a csillagok Hollywood egén.
Faye Dunaway 1941-ben született Dorothy Faye Dunaway néven. Bizonytalan és gyökértelen család gyermekeként korán megtanulta, hogy csak saját magára számíthat. A színészet volt a menedéke, az a hely, ahol egyedül biztonságban lehetett, és ez volt az a kulcs is, ami az új életet kinyitotta a számára. Teljes szívével hitt az amerikai álomban, abban, hogy keményen kell dolgoznia a céljaiért, hogy elérje őket, és egész életében eszerint élt. A nehéz és áldozatos munka pedig meghozta a gyümölcsét: Faye, aki immár nem is hasonlított a dundi, barna Dorothyra, színésznőként révbe ért Hollywoodban.
A filmben számtalan érdekes történeteket hallhatunk erről az aranykorról: Faye mesél Elia Kazan kultikus színésziskolájáról, a Bonnie and Clyde sikeréről, de szóba kerül a filmtörténelem legerotikusabb sakkjátszmája, Marcello Mastroianni szerelme, a kései anyaság, vagy a meg nem valósult Maria Callas film is.


A doku legnagyobb előnye pedig ugyanebből fakad: bebizonyítja, milyen kiváló művész is Faye Dunaway, ugyanis az a rengeteg bevágott filmjelenet ilyen töménységben egy ezerarcú kaméleon képét rajzolja elénk, aki nélkül Hollywood egyik aranykora biztosan nem lehetett volna ilyen csillogó.


