Gutenberg-galaxis útikalauzzal
A minap régi törzsvendég látogatott meg a tékában. Jókedélyű mozidinoszaurusz bácsika, kivel szívesen fecserészek, mert a hétköznapi siránkozást általában humorra cseréljük fel. Ezzel a viccel búcsúzott:
– Tudom-e, mi lesz az új ötvenezresen?
– …?
– Az egyik oldalán Rózsa Sándor, míg a másikon Ciccolina.
– Miért is?
– Mert betyár ***va egy világ van.

A harcban felettébb penge vándorunk szent küldetésként éli meg a bőrkötéses célba juttatását, ám az útmenti szemétdomb kiskirálya (Gary Oldman) szintén abban látja a fényes jövő lehetőségét, így lépteit lassítani kénytelen. A szűkszavú jó, az olvasott csúf rossz, a vak asszony, s hebrencs analfabéta lánya, szappanszegény zsoldosok, emberevő nyugdíjasok vetélkednek Mad Max játszóterén.
A Hughes tesók ezt újfent elbaltázták, pedig nem érdemtelenül lézengenek a filmgyár körül. A pokolból is a belbecs hibádzott, ahogy itt is. A külcsín és hangulat megteremtéséhez kiválóan értenek (bár a lassításokról sürgősen szokjanak le!), mert amilyen terepasztalon koptatja bakancsát Denzel, azért élmény a mozivászonra vetni a tekintetet. A tönkrevágott bolygó fakó látványa és az eastwoodi magány remek felütés, mígnem jönnek a bosszantó hibák: téves szereplőválasztás (Oldman gonosz főmuftiként unalmas és Mila Kunis hidratált pofija sem túl hiteles), na és az üres lapokkal teli forgatókönyv (kevés válasszal kecsegtet a kialakult helyzetre: a nyitójelenetben még gázálarc, pernye eső, később megteszi egy napszemüveg). Párbeszédek helyett szó- és végtagok repkednek a könnyen kiszámítható történetben. Nézhető darab, csak azért fájó, mert ebben több rejlett. A szolid felhozatal tükrében nem beszélek le róla senkit, mert ahogy tűzben edzett Denzel kimondja a filmben: „Most azokért a dolgokért öljük egymást, amit azelőtt kidobtunk.”



Mit baltáztak el MÉG a Hughues-tesók?
Nekem tettszett, segitett átrepiteni egy olyan világba ahol nem a hitel, törlesztés, munkahelymegtartás a legfontosabb…
Red
Hát mit is mondjak,nekem tetszet a filozofiai mondadója! De Sebestyén Balázyt inkább hanyuk,ö az aki nyal mindenhová napszemüveg reklám nélkül! Elnézést de utálom!!
Mármint Balázst!
@efes: A pokolból (From Hell) és a Halott pénz (Dead presidents) is felmutat egy-két pozitívumot, de ahhoz kevesek, hogy igazi klasszikusként emlegessük őket. 🙁 Majd talán az Akira…elvileg az lesz a következő dobásuk.
Menace II Society az egyetlen jó filmjük. A From Hellből annyira hiányzott a belbecs, hogy az Alan Moore képregényből csináltak egy vacak thrillert…
en.wikipedia.org/wiki/From_Hell
@”Cheese”: Hja, én valamiért azt hittem, hogy a Menace II Societyn és a Pokolbólon kívül nem csináltak más filmet, ezekkel nekem semmi bajom nincs, ráadásul mindkettőt mostanában néztem újra, és még úgy sem.
@wizdog: Nem vacak és nem thriller. Képregény az képregény, a film az film, a kettőnek semmi köze egymáshoz, azon felül, a film a képregény megfilmesítése. Tehát nem képregény, hanem film, más műfaj, más hatásmechanizmus, más nyelv és eszköztár. Ugyanaz a problematika, mint a regény és a film, nem összehasonlítható két dolog, mégis mindenki ezen túrja az orrát, hogy ááá a regény jobb volt, meg a képregény jobb volt. Nevetséges. Énekelve jobb volt, mint rajzolva, mi? 🙂
@efes: Végül is most láttam, és teccett, jobban mint a Zút. Ügyes kis dolgok vannak ám itt ebben a filmben….:)