Zenei klipek – a vendégszínészes


Kulka János, Blind Myself

Kulka János, Blind Myself

Újabban vendégeskedem a főként videoklipekben érdekelt Frisk Media oldalán, múlt héten például a Larry Hangman zenekar forgatásán volt szerencsénk részt venni a törpenyulammal, az eredményt hamarosan ti is láthatjátok, és hát bízom a folytatásban. Ezért aztán úgy döntöttem, indítok is itt egy sorozatot, amelyben igyekszem sorra venni néhány kliptípust, elsősorban ami a tematikát (aztán ki tudja, talán a formát is) illeti. Az érdekel, hogy melyek a visszatérő koncepciók, ezeket kik sütötték eddig el és hányszor lehet ugyanazt büntetlenül. Ilyenekre gondolok, mint a tv-műsort imitálós (Metallica: Hero of the Day), a feliratos (R.E.M.: Everybody Hurts), vagy a hülye tárggyal sétálós (sok-sok Anton Corbijn). De ha nektek is eszetekbe jut valami ilyen, örömmel veszem!

Rögtön elsőre olyan videókat gereblyéztem össze, amelyekben egy-egy ismert színész vendégeskedik, hogy ezzel emeljék a film értékét. Amerikából elég sok ilyet tudnánk citálni, ezért most inkább csak a magyarokkal foglalkoztam.

Az egyik új kedvencem például a Blind Myself Maradék c. száma, ennek klipjében Kulka János tátogja a dalszöveget, miközben gyúrópadon edzi magát. Most lehet, hogy lelőttem a poént, hiszen láthatóan a színész személyét sokáig leplezik a beállítások, de ha meg nem írom le, akkor nem klikkeltek rá, igaz? A rendező Merényi Dávid volt.

Még mindig a zúzósabb vonal, a Superbutt együttes Koncz Gábort hívta erősítésül a Pioneer videójához, hogy játssza el az apát, aki aggódva figyeli, ahogy lánya az együttes tagjaival megy bulizni. Joggal. Szecsanov Martin filmjében jó a képi világ, faszák a belassítások, egyedül a bunyónál látszik, hogy az alibi.

A Tankcsapda legutóbbi klipjében nem egyetlen hangsúlyos karakterre irányul a figyelem, hanem a kvázi főszereplő keresztbe-kasul szaladgál a városban, s közben egy-egy snitt erejéig olyanokba fut bele, mint Stohl András, Hollósi Frigyes, Cserhalmi György, Bodrogi, Gyula és Dobó Kata, illetve megjelenik néhány egyéb ismert, főleg  tv2-s arc. Ez utóbbiak speciel nem tettek jót a filmnek. A klipet Hajdu Szabolcs rendezte, ez a Számolj vissza.

Bár azt mondtam, csak magyarokat akarok itt felsorolni, az alábbira ez csak félig igaz: a zenekar a Radiohead, amelynek Jonathan Glazer készítette klipjében viszont feltűnik Kovács Lajos. Szerintem ezt is kevesebben vették észre itthon, mint ahányan látták a klipet. A dal a Karma Police.

http://youtu.be/IBH97ma9YiI

Ákos tavalyi Előkelő idegen klipjében a Superman-pólóba erőszakolt Kálloy-Molnár Péter heverészik egy kanapén és nézi a tehetségkutatót. Ákos többnyire maga rendezi videoklipjeit és ezek általában jól is szoktak elsülni. Mondjuk nem ez a kedvencem tőle.

Nem konkrétan zenei klip, csak vírusvideó, amit Soerii és Poolek forgatott Kautzky Armand részvételével 🙂 By Norris Pekt.

Tokay Péter rendezte a Depresszió Jön a reggel c. dalához készült klipet, amelyben Mucsi Zoltán alakít egy nyomozót. A videó egy ilyen Psycho-szerű motelban játszódik, szerintem gyönyörűen van fényképezve (operatőr: Szőke János). Érdekesség: a médiaörvény szerint tilos (helyesebben: úgy már 18-as) alkoholfogyasztást, valamint dohánytermékeket megjeleníteni a képernyőn, ellenben puska, kés, gyilkosság, vér mehet. Csak mondom.

Ha kihagytam valami, írd meg kommentben!

Hozzászólások

hozzászólás

Előző cikk Gengszterosztag - kritika
Következő cikk Hungaromém meets Liam Neeson

No Comment

Leave a reply

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .