
Az öreg róka és a tőzsdefarkas
Martin Scorsesét elérte az Eastwood-szindróma: öregkorára egyre jobb filmeket csinál.
Ha vannak, akiket a gazdasági válság óta egyre jobban lehet utálni, azok a bankárok és tőzsdeügynökök. Persze már előtte is már simán kivívták sokak ellenszenvét: a Reagan-korszak önző pénzhajhászóira reflektáló Amerikai pszicho, és persze korábban a Tőzsdecápák megmutatta, hogy mennyire kell gyűlölni a mások nyomorán meggazdagodó yuppie-kat (Michael J. Fox egy-két filmje megpróbálta szerethetőnek bemutatni ezeket a figurákat, de őket meg pont ezért lehetett rühellni).

Leonardo DiCapriónak valószínűleg most már meg fogja kapni az Oscart, de az is lehet, hogy Scorsesének öreg korára összejön a második, mert valójában ennek a filmnek ő a sztárja. Valahogy így illik megöregedni egy filmrendezőnek, és ha megnézzük, hogy hol tartanak az egykori új-hollywoodi fenegyerekek (DePalma tavaly a Gyilkos vágyakkal égette magát, Lucas kinyírta a saját mítoszát, Spielberg sem villog egy jó ideje, Coppola filmjeit meg talán már a családtagjai sem nézik meg), akkor egyértelmű, hogy egyedül a jó öreg Marty állta ki az idő próbáját. Nem sok menőbb rendező van nála mostanság.


