Vijay és én


Vijay és én (Vijay And I); rendező: Sam Garbarski; főszereplők: Moritz Bleibtreu, Patricia Arquette, Danny Pudi; belga-német-luxemburgi vígjáték; 96 perc; 2013 (12)

Bohózat az élet 

A vígjátékok ősrégi szabálya, hogy vegyél egy félreértést, és alapozz rá egy épkézláb történetet. Sam Garbarski és csapata a recept második felét már nem tudta betartani.

Adott a történetben egy jobb sorsra érdemes színész, Will (Moritz Bleibtreu), aki a 40. születésnapján úgy érzi, hogy minden összeesküdött ellene. Családtagjai és barátai elfelejtik felköszönteni, a munkahelyén (egy gyerekekműsor díszletei között) egyszer csak idegösszeroppanást kap, és lelép, pont amikor mindenki belekezdene a Happy Birthday-be. Nem sokkal később egy trükkös tolvaj még az autóját is ellopja, és mint kiderül, beleszáguld vele egy olajszállító tartálykocsiba. Mivel az áldozat után még hamu sem marad, mindenki azt hiszi, hogy Will halt meg a roncsok között, ő viszont becuccol egy indiai származású haverjához, kitalálja, hogy ő is indiai lesz, és új alteregójával visszatér a környezetébe.

Az európai koprodukcióban készült, de valamiért mégis Amerikában játszódó filmnek eddig sincs egy vállalható pillanata sem, de ami ezután következik, az felér egy kulturális Hirosimával. Első körben Will elmegy a saját temetésére, ahol a turbánt, fehér szakállt és némi barnítót viselő férfit senki sem ismeri fel, pedig ez kábé akkora átalakulás, mint amikor Ihos József beöltözik Kató néninek. Jönnek különböző félreértések, melyek egy Trunkó Barnabás jegyezte Szeszélyes évszakok szintjén mozognak, csak itt nem Straub Dezső és Nyertes Zsuzsa lábatlankodik, hanem olyan színészek, akiket korábban megbízható produkciókban láthattunk. Bleibtreu-ról szinte üvölt, hogy csak a pénzért vállalta el a főszerepet, a mélypont viszont az elhidegülő, de aztán újra visszamelegedő feleséget játszó Patricia Arquette. A sokadik kifakadása láttán szinte már azt képzeli a néző, hogy a színésznő a szövege helyett legszívesebben azt üvöltené, hogy „Mit csinálok itt? Én valaha a Tiszta románc és az Útvesztőben főszereplőnője voltam!”

Természetesen még hosszasan lehetne sorolni az ezer sebből vérző film különböző hibáit, de nem is ez a lényeg. Hanem az, hogy amíg ilyen produkciók valahogy eljutnak a magyar mozikba, addig sokkal jobb sorsra érdemes filmek csak dvd-n kerülnek forgalmazásra, vagy még úgy se.

10_3

Hozzászólások

hozzászólás

Előző cikk Based on True Detective
Következő cikk Legyél A hetedik sor szponzora!