
Re-Bourne
Milyen már, hogy egy Antoine Fuqua film Mark Twain idézettel kezdődik? Denzel Washington klasszikusokat olvas, miközben leszámol a helyi orosz maffiával. Egy nyolcvanas években futott sorozat főhősét kelti életre. Az ex-ügynök és a fiatal prostituált különös barátságának eredménye megszámlálhatatlanul sok hulla.
Az eredeti sorozatban Robert McCall (Edward Woodward), az egykori hidegháborús kém magánnyomozóként siet az emberek segítségére, hogy viselt dolgaira engesztelést találjon. Kapcsolatai és készségei révén olyan problémákat old meg, amit az egyszerű emberek képtelenek. Az equalizer tulajdonképpen az erőviszonyokat egyenlíti ki. Nos, Richard Wenk (16 utca, A feláldozhatók 2) forgatókönyve nem ennyire cizellált.
A decemberben 60. születésnapját betöltő Denzel Washington hitelesen hozza a figurát, ha kell, bucira ver mindenkit, ha pedig a szükség úgy hozza, tapétaragasztóból és zuhanyváltós csaptelepből csinál halálos akadályt. Chloe Grace Moretznek nem sok ideje van bizonyítani, mert viszonylag korán intenzívre küldik, de addig nagyon szerethető kis kurva. Az ügyeletes főge…nyó Marton Csokasnak ugyanolyan jól áll az öltöny és a nyakkendő, mint a kidolgozott felsőtestét borító számtalan cirillbetűs tetoválás. Antoine Fuqua morális kérdéseket nem feszeget és a főhős lelkivilágát sem boncolgatja.
Az egész film egy hatásvadász elemek kísérte véres leszámolás, csak a legszükségesebb mértékű sallanggal, de még így sem sikerült lemenni két óra alá. Szívünk joga belelátni a Taxisofőrt, a Tűzben edzett férfit, Batmant…bárkit és bármit. A védelmező leginkább olyan akciófilm, ami nem közvetít semmilyen világmegváltó üzenetet. Ha lassan elszámoltunk tízig és ezt sikerült feldolgoznunk magunkban, akkor feltétlenül nézzük meg. Ha tehetjük IMAX-ben, mert úgy elég ütős.



