
Juliette Binoche tavaly töltötte be az ötvenet. Megannyi díj és jelölés birtokosa, kilenc kambodzsai gyerek keresztanyja, a legjobban fizetett francia színésznő, a 100 legjobb színész és az 50 legszebb ember egyike, jóképű francia színészek hajdani kedvese. Hát nehogy már ne játszhassa el saját magát egy filmben. Olier Assayas az elsők között rendezhette a francia színésznőt, legújabb közös munkájukat Arany Pálmára jelölték.


Binoche karrierjének egyik korai állomása az 1985-ös Randevú, melynek egyik forgatókönyvírója teljesen véletlenül – az egyébként magyar anyától származó – Olivier Assayas. A 2008-as Nyári időszámítás forgatásán újra együtt dolgoztak. Nehéz lenne megmondani, hogy ezúttal ki ünnepel kit, Binoche nem tagadható és nem elítélendő módon tulajdonképpen saját magát alakítja. Ő hozta a Chanelt is, a cég a ruhákon, ékszereken, sminken kívül pénzt is adott a produkcióhoz.
A film olyan kérdésekre keresi választ, mint hogy mit jelentett egykor és mit jelent ma sztárnak lenni, mi vár évtizedek múlva Jo-Ann Ellisre és kortársaira, lehet-e egy sztárnak magánélete, hogyan üzen egy sztár a rajongóinak, vagy éppen hogyan őrzi meg egy színész magában az első szerepet, hogyan tekint vissza a karrierjére és úgy általában az életére. Mielőtt Arnold Frank rendszeresen megjelenő kisfilmje végleg átvenné az irányítást a film felett, a rendező gyorsan visszatér a főszereplőhöz, hiszen ez a film róla szól, de még inkább kettejük több évtizedes kapcsolatáról, egymás iránti rajongásáról.
A Maloja kígyója köré felépített közös múltidézés egy kellemes darab, melyben Kristen Stewart játéka jelent üde színfoltot.


