
Magyar földre magyar gengsztert!
10 évet kellett várni a folytatásra, ami felülmúlja az elsőt és talán nem is akar ennél többet.

És igen, az Argo 2 zseniális film. Hogy miért? Mert elhiteti a nézővel, hogy erre van szüksége. Eldönti helyettünk azt a régi vitát, hogy a közönség volt-e előbb, vagy a közönség film, a kereslet határozza meg a kínálatot, vagy éppen fordítva (egy Steve Jobs nevű fickó hülyére kereste magát az utóbbival). Amikor havonta egyszer, fáradtan, kiégett aggyal eljutunk moziba, hosszú percekig körözünk a mélygarázsban üres parkolóhelyet keresve, majd legombolnak tőlünk a pénztárnál és a büfében több ezer forintot, akkor nem feltétlenül vágyunk olyan filmekre, melyek megmutatják nekünk, hogy a világ szar, hiszen ez elől a szar világ elől menekültünk be oda. És nem mindig vágyunk csavaros kémtörténetekre, kosztümös filmekre ódivatú nyelvezettel, mint ahogy arra sem, hogy a rendező kísérleti nyulakként tekintsen ránk, vagy hogy feliratokat olvassgassunk.
Az Argo 2 azért is zseniális, mert elhiteti a nézővel, hogyha a Kill Bill jelenetei egy gémeskút tetején játszódnak, akkor az már magyar. Elhiteti velünk, hogy nem másol unásig ismert filmeket (Quentin Tarantino, Guy Ritchie) és módszereket (Michael Bay) – amiket már évekkel ezelőtt is ciki volt másolni -, hanem megmutatja, hogy látod, ezeket én is meg tudom csinálni tizedannyi pénzből. Ahogy a nézőnek, úgy a színészeknek is ki kell engedniük időnként a gőzt, ebben rejlik az olyan vígjátékok sikere, mint amilyen az Üvegtigris, ami egészen addig volt élvezhető, ameddig nem lett izzadtságszagú. 
Az Argo 2 ezen felül – talán előre megfontolt szándékkal, talán nem – egy újabb lökést ad a filmkritikusok és a nézők között feszülő ellentéteknek. Ja, és nyugodtan röhögjünk Balog Tibin, amiért nem tudja, mi az a dongle, miközben jó eséllyel mi sem.


