
Zene nélkül mit érek én?
A gazdag és befolyásos műkedvelő, Florence Foster Jenkins egész életében operaénekesi babérokra tört, inkább kevesebb, mint több sikerrel. Az életét feldolgozó film jövőre érkezik a mozikba Meryl Streep főszereplésével, Stephen Frears rendezésében. A francia változat cselekményére a valóság inspirálóan hatott, főhősnője Marguerite Dumont, akit a nagyszerű Catherine Frot alakít. Xavier Giannoli rendezőt Velencében Arany Oroszlánra jelölték.

Az előadóművész és közönsége kapcsolatán túl a film olyan kérdéseket is feszeget, mint az emberi gyarlóság, az önhittség, vagy a pénzen vásárolt elismerés és barátok. Xavier Giannoli lassan (nagyon lassan) csomagolja ki nekünk a főszereplőt, aki szinte már meztelenül áll előttünk a színpadon, hogy aztán a műértő közönség meghozza a végső ítéletet. Minden hibája ellenére a Catherine Frot által nagyszerűen megformált karakter rendkívül szimpatikus, sebezhető és naiv, egyszerre gyűlöljük és szeretjük őt, kívánjuk a bukását, miközben titkon reménykedünk a sikerben. Viszont jól tudjuk, az egész egy nagy hazugság, ami nem maradhat megtorolhatatlanul.
A film kitűnő példa arra, amikor az inkompetencia elképesztő kitartással és szorgalommal párosul. De vajon az igyekezet önmagában elegendő-e ahhoz, hogy elismerjünk valakit? Az operarajongók jó eséllyel még soha nem hallották így kedvenc áriáikat.



[…] Teljes cikk olvasása az HETEDIKSOR.hu-n… […]