
Fél lábbal a sírban
Kern András nagyon régen jelentkezett már filmmel, így nagy várakozás előzte meg a produkciót. Aztán kaptunk is valamit, meg nem is. Aki szereti őt, azt ez a film nem fogja megingatni, aki nem és esetleg megnézi, jó eséllyel továbbra sem lesz a rajongója. Ha bátrabb lett volna, talán más lenne a felállás, de lehet, hogy éppen ezt nem akarta.

Dr. Borlai maga dönt úgy, hogy többet nem lesz hasznos, ő maga engedi ki a szellemet a palackból és innentől kezdve sem a munkahelyén, sem otthon nem érdeke senkinek hogy megjátssza magát, kimondatnak az eddig kimondatlan szavak. Miközben teljesen magára alakította Vámos Miklós írását, Kern annyira ügyelt arra, hogy azt hozza, amit elvárnak tőle és olyan legyen, amilyennek mindenki ismeri – ismerni véli! -, hogy közben elfelejtette aktualizálni magát. Ehhez a múltban megragadt állapothoz asszisztál a teljes stáb, ki erősebb, ki gyengébb alakításokkal. Kern a kedvünkért – még mindig – b…megezik, zsidózik, anekdotázik, énekel, rázza az öklét, hallgat Pressert, másznak rá fiatal nők, bolyong magányosan Budapesten stb., ugyanakkor marad a kérdés, hogy ezzel most akkor tényleg a kedvünkben jár-e. Nos, lesznek olyanok, akiknek igen és lesznek olyanok, akiknek nem. Lehetett volna bátrabb is, esetleg megmutatja, hogy emberként, színészként és rendezőként mennyit változott az elmúlt másfél évtizedben. Vagy egyszerűen csak azt szerette volna, ha gondolunk rá? De hát az ment volna a film nélkül is.


