

Egy nem túl érdekes történeten keresztül bemutatják egy ügyvédi iroda mindennapjait, aminek garantáltan nincs köze a valósághoz, legalábbis nagyon nehéz elképzelni. Kezdve azzal, hogy ennyi szép és öntudatos nő még egy Victoria’s Secret divatbemutatón sincs, de ha ezen még túl is lépünk, akkor is nehéz megemészteni, hogy szinte minden ügy ekkora hatással legyen az ügyvédek életére.
Rendkívül ízléses és egyből megszerethető, izgalmas pilotot nyomtak a készítők, ami hogyha megtetszik, akkor valószínűleg maradunk pár évadra.
Harvey Specter (Gabriel Macht), a sikeres és egoista ügyvéd felvesz maga mellé – a véletlennek hála – egy ügyvédbojtárt, aki egy született zseni, ugyanis fotografikus memóriával rendelkezik. A kötelezően előjövő gond azonban az, hogy a srác, Mike Ross (Patrick J. Adams), bár valóban letette a jogi szakvizsgát, nem végezte el az iskolát. Diploma nélkül meg nem gyakorolhatná ezt a praxist, de Harvey mégis maga mellé veszi a fiút, amivel abban a szent pillanatban máris veszélybe sodorta a cégét, önmagát, a fiút és az összes jövőbeli ügyet. Nagyjából ez történik az első körben a Pearson és Hardmen névre hallgató ügynökségnél, aminek van egy tekintélyes főnökasszonya Jessica (Gina Torres), egy talpraesett jogi asszisztense Rachel (Meghan Markle), aki nyilván összeszűri azt a bizonyos levet Mike Ross-szal, csak ki kell várni. Plusz ott van még a dögös titkárnő Donna (Sarah Rafferty) és a sorozat magasan legkiválóbban megapplikált karaktere, a kicsit konkurenskedő ügyvéd, Louis (Rick Hoffmann).
A modernkori Mad Menre emlékeztető díszletirodában folynak az ügyek, amik megoldásának struktúrája vészesen hasonló akármelyik kórházas/nyomozós/rendőrös sorozathoz, ahol van egy ügy, van egy betegség, amit egy trükkös csavarral a vége előtt öt perccel a legnagyobb izzadságcseppek közepette megoldanak. Természetesen közben a háttérben játszik a magánélet is, meg az egy évadon keresztül futó főszál. A sorozat már öt évad óta dolgozik ezzel a recepttel, amitől lehetne unalmas is, egyeseknek biztosan az, de a Briliáns elmék egyik legnagyobb értéke, hogy nem akar több lenni annál, ami. Ez egy szórakoztató sorozat, van benne dráma, nagyon csinos nők, komoly férfiak, pontosan behatárolható karakterek, jól megírt párbeszédek és egy átlátható történet, amiben nem hagynak kérdéseket; és ezekben a jellemzőiben a sorozat tényleg igényes.
A történet oszlopai maguk a karakterek, ami azért meglepő, mert nincsenek durván szétdimenzionálva, mégis nagyon egységesen működnek együtt.

Mike és Harvey hatásmechanikája az, hogy mindketten tisztelik egymást, pedig nem mindig játszanak egy csapatban. Mike igazságérzete túl nagy, túl jólelkű gyerek és szeretné, ha Harvey is jobban ilyen lenne, míg Harvey ezzel szemben arra tanítja meg Mike-ot, hogy néha félre kell tenni az érzelmeket, mert csak akkor juthat előrébb. A barátságuk egyre inkább elmélyül és többször mentik ki egymást a bajból, jól működnek együtt, nagyon rendben vannak a párbeszédeik, a folyamatos filmidézetekkel való dobálózásuk az Apokalipszis mostból, a Star Trekből, vagy a Holt Költők Társaságából, amikkel folyamatosan csipkelődnek.
Mike tényleg az aranyszívű betyárgyerek szerepet tölti be, amit nem is kell jobban túlcifrázni, tudja magáról, hogy tehetséges, de úgy csinál mint akit nem érdekel, egészen addig, amíg a csalásuknak hála mégis valóra válni készül az álma, hogy ügyvéd legyen. Nem árulunk el vele nagy titkot, de minden évad egyik alapvető konfliktusforrása, hogy kik, hányan, mikor, hogyan tudják meg a cégen belül és kívül, hogy Mike valójában nem ügyvéd. Van aki emiatt dühös lesz, van aki megbocsájt és van aki saját céljai eléréshez használja az információt. Általában ezzel el is tudnak húzni egy-egy évadot. Természetesen a szerelem is kopog Mike ajtaján Rachel személyében, aki nagyon csinos, okos, kedves és halálosan unalmasan szerelmesek egymásba.

Ezek a szereplők szinte egy családdá növik ki magukat és azt az egyszerű üzenetet küldik, hogy a pénznél és a hatalomnál mindig fontosabb lesz, hogy kire számíthatsz a bajban és ki számíthat rád, ha balhéba keveredett.
A Briliáns elmék történetileg nem a legdurvábban izgalmas, azonban ettől függetlenül mégis kihagyhatatlan anyag, ha szórakozásra vágyunk. A jelenetek ritmikussága, a jó zene és a többnyire minőségi színészválasztások, az ízlésesen és kifogástalanul, pont jól átsütött karakterekkel könnyed kikapcsolódást nyújtanak.




[…] Teljes cikk olvasása az HETEDIKSOR.hu-n… […]