
Pénisz, irigység
Gyönyörű virágok, híres portrék…és sok-sok pénisz. Minden művész másban keresi a tökéletességet, és amikor megtalálja, annak nem biztos, hogy mindenki örül.

A különböző kategóriák gyakran összemosódnak, Robert évekig dolgozott együtt testvérével, modelljei, mecénásai, kiállítói pedig gyakran töltötték be a szerető, vagy a szexpartner szerepét is. A megszólalók közül néhánynak olyan szinten esett ki a hetvenes és nyolcvanas évek (is), hogy vagy csak a szépre, vagy konkrétan az égvilágon semmire nem emlékeznek. Szerencsére van bennük annyi diplomáciai érzék, hogy az össze-vissza hadoválás helyett csak bambán néznek maguk elé és mosolyognak, hogy ja, de szép is volt. Ez a fajta visszafogottság egyébként mindenki másra is jellemző, engem legjobban a család lelkésze lepett meg, aki nagyon szépeket mondott a művészről (hiszen ő is csak Isten egyik teremtménye). Mint mindenki más, a művész is a szeretne a munkájából megélni, nagyon régen volt már az, amikor ez a pálya egyet jelentett az önként vállalt szegénységgel. Egy bérszámfejtő sem nyugtat meg az a tudat, hogy halála után az örökösök majd jól megélnek munkáinak eladásából. Fizetési jegyzék 1989-ből, kikiáltási ár…nem, ilyen nincs.

A halhatatlanság záloga sok esetben maga a halál. Robert Mapplethorpe ennek tényét viszonylag korán volt kénytelen felismerni. A saját magának folyton feltett kérdésre sem kapta meg életében a választ: örökségének értékét ma több mint 200 millió dollárra taksálják a szakértők.



[…] Teljes cikk olvasása az HETEDIKSOR.hu-n… […]