
A pszichológia mindig is az egyik legérdekesebb tudományok közé tartozott a világon, hiszen akik képesek megfejteni mások érzéseit, szinte bármit képesek megérteni, ami az emberi természettel kapcsolatos. Olyannyira sikeressé vált az eredeti, izraeli sorozat, hogy utána rögtön jött 2008-ban az amerikai változata, A terapeuta és nem kellett sok idő, hogy a többi ország is elkészítse a saját adaptációját. Így Magyarország is nagyot vállalt az HBO keretein belül és megalkotta a Terápiát, ami mind a mai napig az egyik legszínvonalasabb hazai sorozat, ha nem a legjobb.
Mácsai Pál, mint a főszereplő terapeuta hibátlan választás volt, ugyanis kisugárzása és a színházakban szocializálódott művészi vénája nagyon hamar beránt minket, és abba a biztonságos hitbe ringat minket, hogy a kezdetektől fogva az ő sorsa érdekel majd minket a legjobban. A történetek és a páciensekkel való beszélgetések kiválóan lettek felépítve, érezhető, hogy az évadok pontosan meg vannak tervezve és az írók már az első perctől tudják, hogy miként fog zárulni.


Ez a mondat egyébként az egész sorozatra igaz. Nagyon mély és belsőséges kapcsolatokat láthatunk, melynek sokszor főszereplője a csend. Egy-egy ülésen rengetegszer csak az érzelmek táncolnak a képernyőn, amiket a szereplők körül kialakult lelkiállapotok hajtanak, és ezekben a néma percekben beállt rádöbbenések vagy épp döntéshozatalok változtatják meg a viszonyokat és olykor a páciensek személyiségét is.

Atmoszférában is hibátlan a sorozat, a zenei aláfestések mindvégig tökéletesek az egyszerű akusztikus zongoraszólókkal, Budapest pedig csodásan fest a tökéletesen fényképezett képeken. Sokszor a magány uralkodik a vásznon, ami minket is körbevesz, így hangulatteremtésben is teljesen tökéletes a sorozat. A terapeuta szobája, a díszletek és a helyiségek nagyon minimalisták, szépen megkomponáltak, tűpontosan megtervezett darabokat láthatunk.
A befejező évadról:


