A tengerentúlon az elmúlt években folyamatosan csökkent a moziba járók száma (idehaza 2016-tól tört meg ez a lejtmenet, amikor is annyian ültek le a nagyvászon elé, mint az elmúlt 15 évben), így a filmelőzeteseknek, mint hirdetési formának minden eddiginél nagyobb szerepe van, hiszen el kell hitetnie a potenciális vásárlóval, hogy a nagy filmdömping kellős közepén ebből akarjon többet.
Az online világ térhódításának köszönhetően könnyedén megkereshetjük, visszanézhetjük, kielemezhetjük a trailereket, a műfaj felvirágzásával pedig egyenesen arányosan fejlődött az erre szakosodott professzionális munkaerő is. A stúdiók gyakran más-más cégeket bíznak meg filmjük egy-két perces kedvcsinálójának elkészítésével, így a piacon erőteljes verseny alakult ki, mely során a készítők nemcsak egymást erősítik, de rákényszerítik egymást az innovatív és figyelemreméltó ötletek megvalósítására:
Folyamatosan ingerültek vagyunk.
– mondja Carrie Gormley, a Create Advertising reklámozásának elnöke, aki eddig több, mint 100 trailer elkészítéséből vette ki a részét. A trailer-ipar kétségkívül önálló szórakoztatási formává vált, melyet ugyan úgy élvezhetünk, mint akár egy videoklip megtekintését. Az előzetesek fontosságát a szakma is elismeri a “rövid videók” Oscarjának számító The Golden Trailer Awards-on, a Vice News pedig az idei átadóra kilátogatva kifaggatta a szakma nagyágyúit, hogy milyen trükkökkel manipulálják a leendő közönséget, milyen elemek szükségesek ahhoz, hogy ne kanyarodjon az egerünk az X- gomb felé… a humoros interjú végére biztosan szaladni fogsz a mozipénztárakhoz.