Fejlesztő: One More Level, Slipgate Ironworks; Kiadó: All In! Games, 505; Platform: PC, Nintendo Switch, PS4, Xbox One, PS5, Xbox Series X/S
Kitéped a hajadat, mire végig szenveded ezt a cyberpunk világban játszódó parkour akciójátékot, ami kissé rövidre sikeredett, ám a hangulata páratlan, míg a látványvilága szemet gyönyörködtető.
Napjainkban a lengyel játékfejlesztők minden kétséget kizáróan reneszánszukat élik. „Jóbarátaink” igencsak belelendültek a videójátékos piacon, az utóbbi időkben főként az FPS műfajában brillíroznak. Példának okán nemrég az Observer: System Redux c. remekművel kápráztatták el a nagyérdeműt, míg az idei nyár folyamán debütált a Superhot: Mind Control Delete, illetve hamarosan érkezik az esztendő tán legjobban várt játéka, a Cyberpunk 2077 c. nyílt világú akció lövölde. És persze itt van a Szárnyas fejvadász filmek látványvilágára hajazó Ghostrunner, mely a Mirror’s Edge duológia nyomdokaiba kíván lépni. S bár ötletesség szempontjából az EA játékainak színvonalától némileg alul marad, azért így sincs szégyenkezni valója.
Kevés eredeti elképzelést lelhetünk fel a One More Level és Slipgate Ironworks fejlesztőinek dolgozatában, a történet ugyanis közhelyes, a kevéske karakter pedig felszínes és kiszámítható. E felett azonban könnyedén szemet lehet hunyni, hisz a Ghostrunner eszméletlen hangulatos játék. A külcsín közel hibátlan, a Direct X12-es támogatás maximálisan támogatott, és még azt sem lehet mondani rá, hogy combos vas kellene alá. A kissé steril látványvilág azonban nem mentes a hiányosságoktól, ami lehetett volna valamelyest koszosabb, nincsenek törhető elemek és az élővilág (például a madarak) teljesen kimaradt.
Mindössze egyetlen halálos fegyverünk van: kardunkkal gyakorlatilag – a főbb nemeziseket leszámítva – bárkivel szimpla suhintással végezhetünk. A pályákon rejtett helyeken elszórva többféle skint is magunkhoz ragadhatunk; csakúgy, mint audio naplókat és tárgyakat, melyek a játék sztorijának múltjába engednek némi betekintést nyújtani. A Ghostrunner zenéje gyakorta a ’80-as évek szintetizátoros dallamait idézi, valamikor viszont átmegy drum and bass stílusba, ami éles és egyben nem odaillő váltás a retro muzsikákhoz képest.
A játékmenet előrehaladtával, logikai fejtörők teljesítése révén négy különböző képességet zsákmányolhatunk be. E feladványoknak nem sok értelmét találtam, ugyanis némiképp kizökkentenek a játékból, s nem csak azért, mert minimális gondolkodást igényelnek, hanem mert lassítják a cselekmény folytonosságát. Mindazonáltal amint összeszedjük ezeket a képességeket, úgy ismerhetjük meg az újabb ellenfeleket és pályaakadályokat, így a Ghostrunner sosem válik monotonná, mindig időben bővülget.
A Ghostrunner játékmenete nem kifejezetten sokoldalú, de mindenképpen az idei év egyik legszórakoztatóbb produktuma, s azt kínálja, amit korunk játékosai elvárnak tőle: grafikai szempontból csodálatos, míg a játékmenet hátborzongató, változatos és fordulatos.
Legutóbb ezt értékeltük: