Aluna: Sentinel of the Shards – játékteszt


keyart 2Fejlesztő: Digiart Interactive, N-Fusion Interactive; Kiadó: Digiart Interactive; Platform: PC, Nintendo Switch

A 16. századi Latin-Amerikába kalauzol el bennünket az Aluna képregények első videojátékos adaptációja, azonban az akció-szerepjáték elég felemásra sikeredett.

Az Aluna: Sentinel of the Shards címszereplője egy spanyol konkvisztádor, aki nem mellesleg a dél-amerikai természet istennőjének, Pachamamának a gyermeke. A XVI. századi Spanyolországban nevelkedett Aluna az Újvilágba világba utazik, s hazatérese után minden törekvése arra irányul, hogy helyreállítsa az anyja által rábízott amulettet és beteljesítse sorsát. A játék során megismerkedhetünk különböző mitológiai istenekkel és szörnyekkel, melyeket kolumbiai mendemondák ihlettek.

00Aluna első videojátékbéli kalandja mögött Corey May, valamint M. Dooma Wendschuh személyében rutinos írói duó áll. Korábban olyan ismertebb alkotásokon szorgoskodtak együtt, mint például a Batman: Arkham Origins és az Assassin’s Creed első három felvonása. Gondolhatnánk, hogy ilyen neves produktumok után a játékmenettel – és persze a szkripttel – nem lesz különösebb baj, de sajnos másként alakult. Az elcsépelt sztorival együtt maga a körítés kifejezetten monoton lett. Küldetéseink lehettek volna némileg változatosabbak, ugyanis gyakorlatilag mindig az a feladat hárul ránk, hogy el kell ballagni egy pontra, ott segíteni a bajba jutotton, aztán leszámolni a főgonosszal. Mindeközben utunk során kisebb NPC csoportokat kell kiiktatnunk, aminek következében tapasztalati pontokat kapunk.

02 1A játék végére 35. szintre sikerült feltornáznom magam (az egyik teljesítményből kiindulva 70. a maximum, amit talán második nekifutásra sikerülhet elérni), passzív és aktív formálható képességeink kiterjednek a közel- és távolharci fegyvertípusok, illetve a varázserőnk fejlesztésére. A kiiktatott ellenségeink és a helyszíneken elszórt kincsesládák pénzt vagy tárgyakat, úgymint feleszereléseket és fegyvereket tartalmazhatnak. Ezekkel kereskedhetünk Kolumbia egyetlen kofájánál, akinél hasonló, de olykor jobb képességű cuccokat akár barkácsolhatunk is, vagy bagóért megvásárolhatunk. Barlangok, inka templomok és egy hatalmas dzsungel felfedezése szépen kidolgozott tájakon történik s egészen jól bejárható. Bár talán kicsit túlságosan terjedelmes, mivel sok olyan területre lehet eljutni, ahol az égvilágon semmi sincs.

01 2Az angol nyelvű narráció meglepően jól kidolgozott, a szinkronon dolgozó munkatársak aprólékos munkát végeztek, ámde furcsa, hogy a nem játékos karakterek közül csupán néhánnyal lehet kommunikálni. Érdekesség, hogy Aluna hangját az eredeti képregény társalkotója, Paula Garces kölcsönzi.

Elméletileg Xbox One-ra és PS4-re konzolokra is megjelenik a Sentinel of the Shards. PC-n közepes fokozaton első nekifutásra körülbelül 8 órába telt, míg eljutottam a végéig. Az önismétlő missziók az elején még jó indulattal érdekesnek mondhatóak, de valójában reménytelenül nyögvenyelősek. Ezért a Digiart és az N-Fusion Interactive játéka kizárólag hardcore akció-RPG rajongóknak ajánlható.55

 

 

Legutóbb ezt értékeltük:

Agent Intercept – játékteszt

Hozzászólások

hozzászólás

Előző cikk Hang nélkül 2 - kritika
Következő cikk A Marvel hősök is már végigettek rengeteg mozit