
Vér, verejték, könnyek
A Sweat egy sikeres lengyel influenszer hétköznapjait mutatja be már-már sokkoló őszinteséggel. Főszereplője rengeteg követőt és rajongót tudhat a magáénak, mégis végtelenül magányos. Magdalena Kolesnik alakítása annyira hiteles és erős, hogy nehezünkre esik elhinni, ez csak egy játékfilm és ő tulajdonképpen egy színésznő.
Sylwia Zajacz fiatal, gyönyörű, céltudatos és sikeres nő. Független, saját lakása, autója van, látszólag semmiben nem szenved hiányt. Fitneszedzőként azt tekinti feladatának, hogy minél több embert bírjon rá a mozgásra és az egészséges életmódra. Ismertségét és népszerűségét a cégek is felismerik, elhalmozzák minden földi jóval és szívesen reklámoztatják vele termékeiket, szolgáltatásaikat. Menedzsere próbál minél több ilyen céget felhajtani, illetve televíziós és rádiós megjelenési lehetőséget kiharcolni számára (erős a konkurencia), lehetőleg minél nézettebb idősávban. 

Az Instagramon néhány éve vagyok fent és igen, gyakran osztok meg képeket és gyakran nézem meg a mások által posztoltakat is. Ha nem posztolod, meg sem történt, tartja a mondás és sajnos én is azt veszem észre magamon, hogy ezt a naplementét mindenkinek látnia kell vagy muszáj kimozdulnom, hiszen napok óta nem adtam magamról életjelet. A néhány száz követőmmel és a pár fős keménymaggal valószínűleg soha nem fognak autót hozzám vágni, mint ahogy az sem hatja meg a gyártókat, ha pl. rendszeresen ugyanazzal a sörrel a kezemben kapom le magam. Vannak olyanok, akiket azért követek, mert színészként, sportolóként stb. „ismerem” őket és vannak olyanok is, akik egészséges életmódot, utazást, kultúrát vagy éppen jólétet reklámoznak. Lehet menni a gyárba három műszakba, senki nem tart fegyvert a fejéhez…ilyen és ehhez hasonló reakciókkal tele van a net, ami valahol érthető, hiszen a többség ezt egyáltalán nem tartja munkának. 
A Sweat a végtelen magányról szól és egyes jelenetei kifejezetten erősre sikerültek. Egyértelműen látszik, hogy a forgatókönyvet is jegyző von Horn ismeri ezt a világot, de legalábbis nem csak a felszínt kapargatta az anyaggyűjtés során. Szinte biztos vagyok abban, hogy minden, amit látunk, valakivel a valóságban is megtörtént. Tovább megyek, amikor elkezdtem nézni, abban a hitben voltam, hogy ez egy dokumentumfilm, mert annyira hiteles és őszinte volt. Ez nagyrészt Kolesniknak köszönhető, aki tökéletesen hozza a karaktert, a színházi kritikákban is gyakran szokták kiemelni a szereppel való maradéktalan azonosulását, megrendítő erejű színészi játékát.
Az HBO-n látható Fake Famous (2021) dokumentumfilm korábban már megerősítette bennem azt, hogy az influenszerkedés egy nagyon komoly iparággá nőtte ki magát, ami meglepő módon elsősorban a pénzről szól és hamar kicsinálja az embert, ezért nagyon rövid idő alatt kell valami nagyon nagyot villantani. És igen, lehet menni a gyárba három műszakba, de nem vagyunk egyformák, mindenki másban látja az érvényesülés zálogát.


