Song of Horror Complete Edition – játékteszt


Song of Horror Cover GXFejlesztő: Protocol Games; Kiadó: Raiser Games; Platform: PC, PS4, Xbox One

Az év egyik legígéretesebb játéka, ami sajnos mérhetetlen csalódás lett, de a jövőben talán még megüdvözülhet.

A horror egy igazán érdekes műfaj, komoly potenciál rejlik az megmagyarázhatatlanban. Az írók, akik ezt a zsánert koptatják, olyan eszközzel dolgozhatnak, mint az ismeretlen, amitől pedig mindenki fél. Az ismeretlent kedvük szerint alakíthatják, hogy azzal még inkább a frászt hozzák ránk és nincs ez másként a játékiparban sem, ugyanezen lehetőségek itt is adottak.

SoH 08A Song of Horror egy spanyol fejlesztőcsapat, a Protocol Games szüleménye, mely eredetileg PC-re jelent meg epizodikus formában, azóta viszont elérhető egyben is, Complete Edition alcímmel. A történet szerint egy Daniel névre hallgató író eltűnik egy ódon kertvárosi házban, majd a kiadója az asszisztensét küldi a megkeresésére, ám neki is nyoma vész. Hamarosan nyilvánvalóvá válik, hogy egy Jelenlét nevű entitás áll a dolgok hátterében és az eltűnések vérfagyasztó titkokra derítenek fényt.

SoH 02Ahogy azt már sejthetitek egy túlélőhorrorral van dolgunk, ami bizony permadeath-tel növeli a tétet. Ha valaki esetleg nem tudná miről beszélek, a lényeg annyi, hogy ha egy karakterünk elhalálozik, akkor bizony végleg búcsút mondhatunk neki és ha mindannyian erre a sorsra jutnak, akkor bizony a game over felirat lesz a jutalmunk és kezdhetünk mindent elölről. Természetesen kevésbé bátraknak van egy könnyű fokozat, ahol él egy checkpoint rendszer és a karakterektől sem kell végleg elköszönnünk. Noha nagyon izgalmas és sokat ad a hangulathoz a tudat, hogy bármikor elbukhatjuk az eddigi haladásunkat, gyengébb idegzetűeknek javaslom az említett könnyebb fokozatot, mert nagyon egyszerű gyorsan elveszteni mindenkit, ha nem vagyunk kellően résen.

SoH 03A játékban a zsánerre jellemző klasszikus, fix kamerás nézetekben barangolhatunk és afféle modern tankirányítással terelhetjük az aktuális szereplőt. Itt azért elfért volna még némi polírozás, mert hőseink gyakran akadnak meg tereptárgyakban vagy küzdenek meg a lépcsőkkel, de szerencsére ez nem megy a kiváló játékélmény és a feszült hangulat rovására.

SoH 06A cucc igazán nagy durranása azonban a Jelenlét elől való menekülésünk, a kiszolgáltatottságból adódó adrenalinlöket, mert ugye nem tudjuk magunkat megvédeni, kénytelenek vagyunk menekülni. Ez a manapság divatos megoldás nagyon jól áll a sötétségbe burkolózó gonosznak, ám egy kicsit bosszantóvá is teszi a konfliktusainkat. Először is remek ötlet, hogy az előttünk álló ajtókon tudunk hallgatózni és ha valamilyen furcsa hang szűrődik át akkor tudhatjuk, hogy ide nem tanácsos bemennünk, ugyanis menten végünk. Viszont, ha az entitás üt rajtunk akkor egy QTE szekvenciás minijáték következik, ami egy kicsit hosszúra sikerült, ezáltal könnyen esünk hibába, ami szintén nem kívánatos végeredményt jelent számunkra. Ez a megvalósítás talán lehetett volna engedékenyebb.

SoH 05A Song of Horror nem egy grafikai csoda, ennek ellenére egész jól néz ki és még a képfrissítés is aránylag rendben van. Néha itt-ott azért találkozunk némi belassulással, de ezeket nem mondanám igazán zavarónak. A hangokat viszont nagyon eltalálták, minden szépen és helyének megfelelően szól és ahogy már említettem kulcseleme az előrehaladásunknak a fülelés. Természetesen az igazi élményhez és a különböző hangok forrásának beazonosításához azért ajánlott fülhallgatóval neki esni a végigjátszásnak.

Mint a műfaj kedvelője, nagy elvárásokkal tekintettem alanyunkra, azonban előre el kell mondanom, hogy az Xbox változatot a megjelenéstől a mai napig nem sikerült játszható állapotba hozni. Olyan bugoktól hemzseg az anyag, amik teljesen megakasztják a játékmenetet és az ebből fakadó újrakezdések, majd egy másik ponton ugyanilyen típusú hibába futás, teljesen élvezhetetlenné teszik azt. Ugyanez a hiba fennállt a tavaly megjelent PC változatban is, ahol természetesen már akkor javításra került, valamint a PlayStation 4 konzolra érkező portban is, ahol szintén sikerült már megoldani ezeket a bosszantó dolgokat.

Több mint irritáló, hogy egy hivatalosan megjelent játék 14.000 forintos árcédulával, két hónappal a megjelenés után sem játszható és sajnos nem a Cyberpunk féle optimalizálatlanság a probléma. A Song of Horrorban jelenleg olyan bugok vannak aminek eredményeként bizonyos tárgyak nem jelennek meg vagy éppen a mentésünk korruptálódik, lehetetlenné téve a tovább haladást. Sajnos óvva kell, hogy intsek mindenkit az Xbox One változat megvásárlásától a fentiek értelmében. A helyzet pedig azért kiváltképp szomorú, mert ezeket a hibákat leszámítva simán lehetne akár magas pontszámos is, de így inkább nem pontoznám, megadva a lehetőséget a szépítésre.

Legutóbb ezt teszteltük:

Mini Motorways – játékteszt

Hozzászólások

hozzászólás

Előző cikk A Ryan közlegény megmentése avagy egy klasszikus születése és utóélete
Következő cikk Kedvenc filmkaraktereink pixelesre festve Forrest Gumptól a Keresztapáig