Fejlesztő és kiadó: Glasscannon Studio; Platform: PC, Nintendo Switch (2022)
Magyar fejlesztésű játékot mindig örömmel fogadunk: a Carebotz című akció platformer magával ragadó hangulata hosszú izgalmas órákon át székhez szegez.
A Carebotz-ban a főszereplő egy karbantartó droid, ami hétköznapi munkáját végzi; ám egyszer csak váratlanul a központi számítógép öntudatára ébred. Az aprócska robot pedig ezt követően elhatározza, hogy kiiktatja a gonosz tulajdonsággokkal felvértezett masinát és a többi, ismeretlen eredetű ellenséges űrhajót.
Nagy fába vágta a fejszéjét a Glasscannon Studio, ugyanis tesztalanyunk öt év fejlesztés után örvendeztette meg a nagyérdeműt. Az egyszemélyes alkotócsapatot egy bizonyos Takács Péter képviseli, aki e tartalmas időszak alatt szívvel-lélekkel dolgozott a bemutatkozó játékának készítésén. Természetesen voltak, akik segítettek neki és tanácsokkal látták el, illetve külön kiemelném, hogy a dettó honi illetőségű Space Between Lines muzsikája nagyot dob a Carebotz egyébként is elismerésre méltó megítélésén. A játék a gravity-shooter műfaját képviseli, a kereken 20 évvel ezelőtt megjelent Head On nevű máig ingyenes indie cím inspirálta, melyben fénylő csillagok megkaparintásával kellett minél több pontot felhalmoznunk.
Jelen feladatunk során színes pöttyöket kell gyűjtögetnünk, így gyakorlatilag pénzhez jutunk. Mindezt a terjedelmes pályán megtalálható, mentési pontokként is szolgáló szerviz padokon herdálhatjuk el fejlesztésekre. Kezdésként viszont nem árt összegyűjteni a titkos és kevésbé rejtett területeken fellelhető tervrajzokat, amiket akár rosszakaróink likvidálásával valutával együtt szintén bezsebelhetünk. Felturbózhatjuk főhősünket: többek közt növelhetjük életerejét és sebességét, illetve elbíbelődhetünk fegyverarzenáljával is, ezek között megtalálható a rakéta, lézer és akna – azonban jómagam alapvetően végig kitartottam a gépágyú mellett.
Bizonyos kapukat zárva találunk, és mivel kulcsszereplőnk, Bibz pont az ilyen problémák elhárítására szakosodott, gyerekjáték számára kinyitni azokat. E berendezéseket számos esetben főellenségeink leküzdése után közelíthetjük meg: általában egy hatalmas hajó mellett sok kisebb sorakozik fel, s rendszerint mindannyiójuknak változatosak a képességeik; olyannyira, hogy ezáltal gyakran valamilyen módon fedezik egymást. Nem árt tehát, ha ismerjük nemeziseinket és a megfelelő sorrendben támadásba lendülni.
A Carebotz ízig-vérig szórakoztató arcade alkotás, amiből kizárólag a végigjátszás utáni szabad repkedés lehetőségét hiányoltam. 8-10 órára lazán képes volt lekötni, és sajnáltam, amikor a végjátékot követően számos zóna felfedezése hátra maradt. Ajánlott mindenkinek, aki szereti a harcokkal teli, s metroidvania elemekkel megspékelt akcódús lövöldözős játékokat.
Legutóbb ezt teszteltük: