Fejlesztők: Lance & 3-50, Kiadó: Mixtvision; Platform: PC
Nehéz nyugisabb játékot elképzelni mint az Onde, egy fárasztó nap után kifejezetten üdítő élmény lehet.
“Egy kép többet ér ezer szónál” – tartja a mondás és én most ezt csavarnám egy kicsit tovább. Mindig akadnak ugyanis olyan játékok, amelyeket egyszerűbb bemutatni egy videóval, mintsem legépelni róla egy kisregényt. A mostani tesztalanyunk is ilyen, próbálhatok én mindenfélét összehordani, a végén úgyis az dönt hogy mindenki megnézi a trailert és a képeket, ebből pedig összeáll a fejében a kép – érdekli-e, avagy sem.
Ráadásul az Onde semmilyen fronton nem könnyíti meg az ember dolgát. Nemcsak vizuálisan nehéz leírni, vagy csak magát a gameplayt, de kimondott sztori sincs. A legegyszerűbb ha úgy kezdem, hogy az élmény amit kapunk leginkább olyan, mintha egy megelevenedett interaktív képernyővédő volna. Egy nagyon szép, színes és látványos screensaver, ami azért helyenként játszani is enged.
Az egész játékmechanika borzasztóan egyszerű, egy úszkáló sejtet(?) irányítunk (mint anno a PS3-as flOw-ban) és különféle növekvő, vagy éppen csökkenő buborékokra kapcsolódhatunk rá, így haladva ebben a furcsa kaleidoszkóp szerű világban. Néha nekünk is van lehetőségünk ilyen köröcskéket generálni, amit aztán meg is “lovagolhatunk”. Van amikor több erőfeszítést kell tennünk (inkább a játék vége felé), de legtöbbször csak sodródhatunk az árral és élvezhetjük a látványt. A külcsín ugyanis a stílushoz mérten nagyon is tetszetős.
És nagyjából ennyi. Vannak elég ötletes részek, a lezárás már kissé túlontúl is szigorú, de azért teljesíthető. Az egész kaland nagyjából 2-3 óra alatt teljesíthető ügyességtől, vagy kényelmességtől függően. Az biztos, hogy senki nem fog minket siettetni, nincs igazán min stresszelni, nincsenek high score táblák, csak maga a látvány és a kisebb fejtörők, hogy hogyan libbenjünk egyik helyről a másikra. A megjelenés egyelőre csak PC-re történt meg, de még idén érkezik majd a kényelmeseknek a Switch és az iOS változat is.
Legutóbb ezt teszteltük: