Shadow Warrior 3 – játékteszt


shadowwarriror3 keyartFejlesztő: Flying Wild Hog; Kiadó: Devolver Digital; Platform: PC, Xbox, PS

Megjelent a Shadow Warrior 3, ami az elődjeivel szemben csalódást keltő lehet, de hozza a franchise elborult hangulatát és kellőképpen szórakoztató.

A bukott sógun, Lo Wang szövetkezett egykori ellenségével, Zillával. Együttes erővel megoldhatatlannak tűnő feladat felgöngyölítésén szorgoskodnak: el kell fogniuk az ősi sárkányt, akit véletlenül szabadon eresztettek a végtelenség börtönéből. Ismét apokalipszis fenyegeti az emberiséget, így hát Lo Wang újfent fegyvert ragad, hogy egy halott isten maszkjának segítségével megfékezze a közelgő kataklizmát.

shadowwarriror3 1

Egy remake harmadik része még a videójátékok palettáján sem mondható hétköznapinak, mégis a Shadow Warrior trilógia záródarabját az elődökhöz képest szinte teljesen megcsonkították. A rajongók legnagyobb bánatára hiányoznak a hat évvel ezelőtt megjelent második epizód kedvelt elemei, úgymint például a mellékküldetések és opcionális párbeszédek, cserében viszont kaptunk egy kifejezetten lineáris, ámde velejéig szórakoztató FPS-t, amiben alapvető célunk a különböző arénák kipucolása. A „vérfürdő” tehát ezúttal sem marad el: kardunkkal és mindössze öt különböző skulónkkal darabjaikra trancsírozhatjuk széjjel rosszarcú ellenségeinket, akik közül a kamikázét sikerült átemelni a Serious Sam játékokból. Valójában a Flying Wild Hog legfrissebb játéka sem akar több lenni, mint a Croteam üdvöskéje. Egy fegyverropogásra kihegyezett árkád játék, melyet nagyon profi módon sikerült elkészíteni.

shadowwarriror3 2

Gravitációt meghazudtolóan futkározhatunk falakon, csúszkálhatunk meredek hegyoldalon és himbálózhatunk lasszóval hatalmas gyűrűkön. Nagyjából ebből áll a Shadow Warrior 3 játékmenete. Nincsenek a fő szál mellett egyéb missziók, csak a színtiszta, folyamatosan ismétlődő, ám a nemezisek miatt a fejezetenként időről-időre megújuló nyers akció – méghozzá a Doom Eternal stílusában. Grafika és hangeffektusok szempontjából is pazar az összkép, remek hangulat tárul a játékos elé, akiket a lengyel alkotók ismét elkápráztatnak a japán folklór hihetetlen egyedi látványvilágával. A fejlesztési lehetőségek megmaradtak, de eme opciót jócskán leredukálták. Felturbózhatjuk fegyvereinket típusonként három eltérő tulajdonsággal, s ehhez nem kell mást tennünk, minthogy a kisebb zugokban található lila vagy kék színű gömböket begyűjtjük, és/vagy teljesítjük a Challanges menüpontban fellelhető rémesen egyszerű kihívásokat.

Persze hibától nem mentes tesztalanyunk jelenlegi változata, mivel a PC-s verzió apropóján az egér gyakran megakad, vagy a képernyő csak 180 fokban forgatható, ami pauzálás és visszatérés után ideiglenesen helyreáll. Nem gondolnám, hogy eme bugot ne lehetne foltozni, főként, hogy készítők a megjelenés után sebtében bejelentették, hogy nem hagyják magára a Shadow Warrior 3-at és minden egyes csúnyaság likvidálásra kerül. Addig is érdemes belevágni Lo Wang legújabb agymenésének, egy picit talán lejjebb kell adni az igényeket, és máris kiderül, hogy egy igen ütős játékkal van dolgunk.

75

 

 

Legutóbb ezt teszteltük:

Ghostwire: Tokyo – játékteszt

Hozzászólások

hozzászólás

Előző cikk Licorice Pizza - kritika
Következő cikk Röhejesen őszintén az idei Oscar-jelölt filmekről