
Jószándékkal kikövezve
A Batman után a Marvel denevérje is megérkezett, a Morbius névadó hőse eredetileg jót akar, csak éppen nem úgy alakulnak a dolgok, ahogyan azt eltervezte. A korhatár a vérnek szól, a morális dilemma kifejtését elmismásolták a nézettség érdekében. A végeredmény egy popcorn mozi elszalasztott lehetőségekkel, vizezett kólával.
Mintha csak a Jurassic Park egyik jelenetét néznénk, ahogy a helikopter elsuhan a Costa Rica-i dzsungel felett, majd leszáll egy sziklaplatón. A Thirty Seconds to Mars forintembere száll ki belőle, bottal jár, haja hosszú, arca beesett, szemei karikásak. Megterhelő volt a koncertturné. A felbérelt helyi erők – akik valamiért mindig jobban izzadnak, mint az idelátogató különc milliárdosok – aggódva figyelik, már megint itt egy fehér ember vastag bukszával, hogy valami butaságot csináljon (akinek az Indiana Jones-filmek atmoszférája ugrik be, az sem téved). Dr. Michael Morbius (Jared Leto) vérszívó denevéreket fog be, hogy azokat terápiás célokra használja fel. 
Ismét a jelenben vagyunk, Dr. Michael Morbiust, a zseniális tudós, a művér megalkotóját Nobel-díjra terjesztik fel, ő azonban sokkal inkább a titkos és kevésbé etikus kutatásaival van elfoglalva, na meg csinos munkatársával, Dr. Martine Bancrofttal (Adria Arjona). Morbius a vérbetegségek elismert kutatójaként egy hatalmas, ultramodern épületben székel a város közepén. A tudós a vérszívó denevérek DNS-ével kívánja befoltozni saját maga és beteg embertársai sérült DBS-ének lyukait. Az áltudományos hablaty a vérszívó denevérek nyálában található véralvadásgátlóról szól, arra a kérdésre, hogy ennek mi köze van az ő betegségéhez, felsőfokú tanulmányaimat felidézve sem sikerült megtalálnom a választ. Ráadásul ezért igazán kár elmenni Costa Ricáig, hiszen ugyanezt az orvosi pióca tudja és akkor ő lehetne mondjuk a piócás ember, a Leechman vagy ha úgy jobban tetszik a Blood-Sucker (szívesen, Marvel). Az állatkísérletek után a módszert saját magán próbálja ki, ám ekkor elszabadul a pokol. 

A jópofizó) „szuperhőshorror” Deadpoolnak jól állt, Venomnak kevésbé, Morbiusnak meg egyáltalán nem. A korhatár egyértelműen a vérnek és az ijesztő fizimiskának szól, a film minél szélesebb közönséghez való eljuttatása olyan szinten megkötötte az alkotók kezét, annyira kevés mozgásteret hagyott, hogy abból ennyit lehetett kihozni. A főszereplő személye és erkölcsi dilemmája egy sokkal sötétebb és szofisztikáltabb filmet kívánt volna, de a pénzembereket ez érdekelte a legkevésbé. A párbeszédek bénák, a vágás következetlen, a cselekmény összecsapott, logikátlan (pl. miért nincs markáns különbség egy zacskó művér elfogyasztása és több ember teljes lecsapolása között?), az akciójelenetekből követhetetlenek, alig kapacitálunk belőlük valamit a denevérképességek ábrázolás miatt. Az FBI ügynökök végignarrálják a filmet, bár Morbius lényének és tetteinek elfogadása vagy el nem fogadása láthatóan őket is összezavarja. A zene egy olyan filmhez íródott, ami sokkal grandiózusabb, tartalmasabb, nagyot szól, de a végeredmény csak egy közepesen hangos pukkanás.
A stáblista alatt természetesen ezt a filmet is betolják a Marvel univerzumba, nem kis fejtörést okozva a nézőnek ezzel.


