Fejlesztő és kiadó: Uppercut Games Pty Ltd; Platform: PC, PS4|5, Xbox One & Series X|S, Stadia
Szépen öregedett az eredeti Submerged, ám eljött az idő, hogy Hidden Depths alcímű második résszel közel 7 év után visszamerészkedjünk a posztapokaliptikus világába, aminek üzenete a korábbinál is aktuálisabb.
A 2015 augusztusában megjelent Submerged szolid, de kellemes játékélményt nyújtott. Egy hosszú délután alatt teljesíteni lehetett az indie platformert, melyben egy fiatal leányzót irányíthatunk, aki csónakjával egy árvízben úszó metropoliszban találja magát, miközben sebesült testvére élet és halál között lebeg. Hogy öccsét meggyógyítsa, Mikunak tíz különböző tárgyat kell felkutatnia, azonban a keresgélés közben titokzatos idegenek bukkannak fel, míg a teste furcsa elváltozáson megy keresztül.
A Bioshock-sorozat veterán alkotói szállították le a duológiává avanzsálódott Submerged címeket: s a sci-fi/fantasy elemekkel megspékelt játékmenete tulajdonképpen emlékeztet a mai napig hatalmas népszerűségnek örvendő, már hosszú ideje parkolópályán lévő Prince of Persia játékokra, csakhogy a fókuszt sokkal inkább ügyességi elemekre helyezték, miközben teljes egészében mentes a harcoktól. Ebből kifolyóan csak elvétve találhatunk benne kihívást, főként, mivel életünket nem veszíthetjük el, a lényeg meg akkor és ezúttal is felfedezésre és a lassú folyású történetre koncentrál.
Csónakázás mellett jellemzően felhőkarcolók párkányain, pallókon vagy ereszcsatornákon mászkálhatunk a tekintélyes méretű város(ok) különböző szegletein, ám a nemrég debütált Submerged: Hidden Depthts apropóján bővültek a lehetőségeink, ugyanis most már rönkökön is ugrálhatunk, kapcsolókat is nyomkodhatunk, illetve himbálózhatunk indákon. A sztori hét esztendő után szinte alig fejlődött valamennyit: főszereplőnk fivére túlélte a megpróbáltatásokat, de olyan, mintha kalandjaik ott folytatódtak volna, ahol anno abbamaradt – csak mindketten idősebbek lettek. Ezúttal „epizodikusan” Takut is kontrollálhatjuk a magasabb fizikai kihívást igénylő területeken, de alapvetően kevés módosítás történt.
A feladatunk ismét egy bizonyos típusú tárgy gyűjtögetése köré épül: 10 medicinlabda nagyságú gömböt kell magunkhoz kapnunk, amiket „sarlakk üregekbe” kell belehelyeznünk. Az első részhez hasonlóan ezeket a nehéz tárgyakat újfent felhőkarcolók legmagasabb szintjén kaparinthatjuk meg, beillesztés után pedig az épületet körülvevő fekete massza helyét átveszi az anyatermészet mindent elsöprő ereje, így nem nehéz kitalálni, hogy Hidden Depthts emelte a tétet és a bolygó sorsa a kezünkben van.
A napszakok és az időjárási viszontagságok váltakozása csodálatos összképet fest, már csak azért is érdemes visszamerészkedni a korábban megismert zónákba, hogy gyönyörködjünk az óceán közepén tomboló viharokban vagy, hogy megismerjük a változatos állatvilágot. Műfajából adódóan a gyűjthető tárgyak szerves részét képzik a Submerged-nek, az utópisztikus világot, s annak múltját hozzák közelebb az érdeklődőkhöz. Portyázás előtt érdemes kezünkbe vennünk a távcsövünket, mert bejelölhetünk vele minden egyes hasznos pontot. Sajnos a térkép kivitelezése negatívuma mindkét játéknak, a kisebbik, tehát a képernyő tetején található változat csupán a fontosabb pozíciókat jelöli, ezért inkább a teljes atlasz használata javallott.
A Submerged: Hidden Depths-szel és elődjével kellemes órákat bíbelődhetünk el, amennyiben szívünkben előkelő helyet foglal el a környezetünk védelme. Sok mindent nem tesz le az asztalra, de valamennyi szempontot figyelembe véve tisztességesen összerakott produktum.
Legutóbb ezt teszteltük: