Ganryu 2 – játékteszt


Ganryu2 keyarrtFejlesztő: Storybird Studio; Kiadó: Just For Games, PixelHeart; Platform: PS4, Switch, PC, Xbox One

23 évvel az első rész játéktermi megjelenése után megérkezett a Ganryu 2, melyben folytatódik Mijamoto Muszasi szamuráj nagyívű története.

A távolkeleti territóriumon kívül is egyre nagyobb népszerűségnek örvend a szamurájok titokzatos világa. Nemrég A hetedik sor közepe is belekóstolt az előző héten debütált Trek to Yomi című akcióplatformer tesztverziójába, korábban pedig alaposan kiveséztük hasábjainkon a pletykák szerint megfilmesítésre szánt Ghost of Tsushima rendezői változatát. Most pedig megérkezett a 23 esztendővel ezelőtt felbukkant Ganryu című játék következő fejezete, vagyis a Ganryu 2, mely igazi csemegének ígérkezett a régivágású hack’n’slash címek rajongói számára. Azonban amennyire sablonos, ámde találó a Storybird Studio alkotásának mechanikája, legalább annyira bosszantóak a benne rejlő átgondolatlanságok és hibák.

Ganryu2 1

Videójáték kedvelők körében ismerősen csenghet a Ganryu elnevezés, hisz ugyanezen a néven olykor a Tekken-sorozatban is felbukkant egy népszerű karakter. Ezzel szemben tesztalanyunk első epizódjához hasonlóan figyelmünk ismét a Ganryu-sziget felé szegeződik: valós események inspirálták a 17. században játszódó japán fantasy történetet, amiben Mijamoto Muszasi legyőzte riválisát, Szaszaki Kódzsirót. A roninnak ismét szembe kell szállnia régi ellenségével, akinek szelleme továbbra is kísérti az ártatlanokat.

Ganryu2 2

Elsőként árkád gépeken jelent meg az eredeti Ganryu, viszont 2016-17 óta Neo Geo és Dreamcast konzolokon is nyüstölhető a VISCO Corporation szűk körben népszerű akciójátéka. A cég hosszas jogi hercehurcát lezáróan csődbe ment, végül feltámadt, hogy egyszer s mindenkorra sok profitot hozó nyerőautomatákat értékesítsen. Úgy néz ki, jól megy nekik a biznisz, ugyanis a második etap felett immáron a tavaly debütált Golden Force-t jegyző fejlesztők bábáskodtak. Nincs abban semmi meglepetés, hogy a leginkább szembetűnő változás a külcsin komplett cseréje, a korábbi tapasztalattal ellenben ezúttal más típusú pixelart stílusban pompázik, a választható kétjátékos mód pedig szimplára avanzsálódott.

Ganryu2 3

A Shinobi 3 és a Shadow Dancer ihlette Ganryu 2-ben katana használata mellett dobálhatunk kunai késeket és a megfelelő számú ellenség kiiktatása után spéci képességet, ergo varázslatot is bevethetünk. Nemeziseink ekkor persze egy kivétellel mind a másvilágra kerülnek: de jómagam nem sok értelmét leltem eme tálentumnak, mivel a főellenségeket és néhány dedikáltan pozícionált rosszarcút leszámítva mindenkivel egyetlen suhintással végezhetünk. Attól nem kell tartanunk, hogy nem ütközünk szembe valakivel, de ha mondjuk látunk egy nyílegyenes szakaszt – ahol legfeljebb csak ugrálnunk kell –, nincs más dolgunk, mint ész nélkül nyomkodni a támadásra bekalibrált gombot és máris kipucoltjuk a hősünk előtt lévő területet.

Ganryu2 4

Darabokká törhetünk vázákat és egyéb műtárgyakat, amik pontszámokat növelő kincseket rejtenek, de szerencsés esetben különböző erősségű (mérgezett) tőröket is zsebre vághatunk. Ezek a legkézenfekvőbb fegyvertípusok a boss-ok elleni kínkeserves párharcok során. Öt pályán, a fejenként két különböző szinten, vagyis a hozzájuk vezető úton nem árt óvatosan kalandoznunk. Furcsa módon, ha nullázódik az életerőnk, vele együtt elveszítünk minden addig felhalmozott statisztikát és cuccot, így a kunaikat is.

Játékmenet terén a Ganryu 2 hozza az alapvető elvárásokat, de esze ágában sincs bármiféle újító szándékkal elkápráztatni a gamer közösséget. Még egy rendkívül kezdetleges shoot’em-up típusú pálya is belefért az alkotóknak, akik szinte naponta rukkolnak elő javítócsomaggal. Bőven rá is fér a játékra a ráncfelvarrás, ugyanis elég csak egy rossz mozdulat vagy egy pocsékul irányzott ugrás, majd könnyedén a textúrák fölött bukkanhatunk fel – ahol nyilvánvalóan sok lehetőségünk a továbbjutáshoz nincs, és ez a játék azért mégsem a Super Mario. Bevezető fázisában nehéz játéknak tűnt a hangulatában igencsak erős Ganryu 2, de megingatatlan lelkesedésünk esetében könnyedén rájöhetünk a technikájára.

55

 

 

Legutóbb ezt teszteltük:

Weird West – játékteszt

Hozzászólások

hozzászólás

Előző cikk A gigantikus tehetség elviselhetetlen súlya - kritika
Következő cikk Holdlovag (Moon Knight) - kritika