Tunic – játékteszt


tunic keyart

Fejlesztő: Andrew Shouldice; Kiadó: Finji; Platform: PC, Xbox One & Series X|S

Ősi legendák nyomába eredhetünk a Tunic nevű rókával ebben a rendkívül jól összerakott ügyességi akciójátékban.

Eredetileg Secret Legend néven látott volna napvilágot a Tunic című izometrikus platformer, amiben letűnt históriák után kell nyomoznunk a címszereplő rókával. Egyszemélyes készítője nem rejtette véka alá, hogy projektjének megalkotásában számos inspirációt merített a The Legend of Zelda szériából. A játékban használati utasítások és térképek oldalait kell megkeresnünk, melyek mindent egybevetve kidolgozottságuk alapján szakasztott úgy néznek ki, mint a klasszikus NES-es kiskönyvek – így is tisztelegve a Nintendo 1986-ban startolt szériája előtt.

tunic 1

Ha sikerült összegyűjtenünk az összes oldalt, megnézhetjük a játék pozitív befejezését. A negatív végkifejlet pedig a végső megmérettetés során párbaj diadalma után látható – de némileg leegyszerűsítve a belőlük adódó konzekvenciát: az utóbbit jóval nehezebb teljesíteni. Életünkre elsősorban apró nemezisek és gigantikus szörnyszülöttek (főellenségek) törnek, akiket a sztori kezdeti szakaszában husánggal, majd karddal győzhetünk le. Az előbbi lények egyébként mindig visszatérnek, ha a szentélyeknél mentünk (mely helyeken fejleszteni is tudunk), kilépünk a játékból vagy másvilágra kerülünk.

tunic 2

Mindenesetre lehetőség szerint érdemes a lapok összegyűjtésére fókuszálnunk, hisz kiváló mankóként szolgálnak nem csupán a titkos ajtókba való belépések apropóján, hanem tüzetes átpásztázásukat követően a palástolt zugokat is könnyebben meglelhetjük – ahol jellemzően ládák találhatók, amikből hasznos tárgyakat kaparinthatunk meg. A térképek kétdimenziósak, és olyan a kidolgozottságuk, mintha középkorban szerkesztett atlaszokat forgatnánk. Két közelharci fegyvertípus már említésre került, de felszerezhetünk még távolra lövésre alkalmas jogart és kést, amivel viszont ideiglenesen lefagyaszthatjuk ellenfeleinket. Lényegében minden egyes eszköz fontos kellék a 15-20 órát megkövetelő történet során.

A magyar feliratos Tunic már március hónapban megjelent, de A hetedik sor közepe csak nemrég jutott hozzá a PC-s verzióhoz. Egy okosan felépített ügyességi játék, amiben a térkép adottságainak köszönhetően a benne lévő ötletek és fejtörők frappánsak, továbbá a pályák kidolgozottsága tekintetében változatos kihívást nyújtanak. Meseszerű, letisztult látványvilágából és játékmenetéből kifolyóan az alacsonyabb korosztály számára is bátran ajánlott.

75

 

 

Legutóbb ezt teszteltük:

Attentat 1942 – játékteszt

Hozzászólások

hozzászólás

Előző cikk Tom Cruise Top 20 legelképesztőbb kaszkadőrmutatványa
Következő cikk A hét röhögései (436.)