
„Ezt imádom úgy L.A-ben… Azt a sok, nyomorult vámpírt!”
Nem hétköznapi vámpírok, akik csak alkonyattól pirkadatig pengék, de nappal sem elveszett fiúk és ha báloznak, kiver a frászkarika! Bocs az eléggé erőltetett cím- és szójátékért, de nagyjából így foglalható össze Jamie Foxx újabb, a Netflix-szel közös filmjének – az előző a Project Power – A por ereje című, közepes hatóanyagú sci-fi akció volt – lényege!
Vámpírok, viccelődés, vadászat és véres-látványos trancsírgyilok az összetevők és van, ami ezekből működik és van, ami csak vérszegényen, még úgy is, hogy számos korábbi, hasonló témájú – akár kultikussá vált – horror-vígjáték elemeiből kalapálták össze a történetet. Azért az akciók rendben vannak, szépen süt a kaliforniai nap, gyönyörűek a színek, elképesztő mutatványokat hoznak a Cirque du Soleil ideiglenes vérszívói és jól szól az újrázott old school hip-hop is!
Ez azonban nehéz vállalás, hiszen lehúzza a fogkereskedő (Peter Stormare) és gondja akad a szakszervezettel is, így csupán régi jó haverja, Big John (Snoop Dogg hozza Snoop Doggot, a west coast muthafakát) közbenjárására kap munkát – de a kevés sikerrel (és dollárral) kecsegtető nappali műszakban! Ráadásul kap maga mellé egy lúzer, vasaltinges, joglexikon megfigyelőt is (Dave Franco), aki ugyan rohadtul idegesítő, de legalább semmi hasznára nincs Budnak. Ezalatt pedig némi ingatlanbizniszes vetélkedés álcája alatt a lehúzott reluxák mögé bújva vámpír előrenyomulás és bosszú készül, ami ügyesen előrejelzi, hogy Bud Jablonski számára az éjszakai műszakban is akad majd némi fogorvoslat…!
A Nappali műszakhoz azért nem nagyon tudunk drakulálni: a várt feel-good mókából lett egy itt-ott szórakoztató, néha humoros, de sokszor túldumálós ölősdi, ami nem ér fel a régi klasszikusok Arany Fog-díjához és olyan gyorsan elillan majd az emlékezetünkből, mint friss vámpírhamu a kaliforniai napsütésben…


