No Place for Bravery – játékteszt


noplaceforbravery keyart

Fejlesztő: Glitch Factory; Kiadó: Ysbryd Games; Platform: PC, Switch

Van helye a bátorságnak a No Place for Bravery című brutális akció-szerepjátékban, aminek vérben tocsogó cselekményét a készítők szerint az élet ihlette.

A No Place for Bravery történetében hihetetlen brutalitással kell szembenéznie Thornnak, akinek egyszemélyes hadjárata addig nem ér véget, míg nem találja meg eltűnt lányát. A felülnézetes, kétdimenziós akció-RPG-ben gyakorlatilag egyik ellenségünkkel sem bánunk kesztyűs kézzel, s új szintre emelkednek a kivégzések, ugyanis kardunkkal suhintva látványos leszámolással vethetünk véget valamennyiük szenvedéseinek.

noplaceforbravery1

Szegény ember Diablójaként is felfoghatjuk tesztalanyunkat, mely egyenesen Brazíliából érkezett boncasztalunkra. A Glitch Factory eredetileg roguelike címként tervezte kiadni debütáló fantasyjét, azonban másfél év elteltével inkább a lineáris hack’n’slash mellett tették le voksukat. Jómagam örvendetesnek tartom ezen döntésüket, hisz bár mindkét műfaj újabbnál újabb képviselőjétől hemzsegnek manapság a különböző online tartalombázisok, de esetünkben őszintébb a játékmenet és nincs az a kínkeserves, repetitív próbálkozáscunami, miszerint csak sokadik nekifutásra és/vagy az XP-t az egekbe tornászva tudunk a keményebb ellenfeleken felülkerekedni.

noplaceforbravery2

A készítők a való életből merítették az inspirációt: tesztalanyunkon erősen érződnek az apa-gyerek kapcsolat viszontagságai és a toxikus emberi kapcsolatok. Főszereplőnk meglepően bonyolult, tragikus múlttal rendelkező személyiség, ám ugyanez a legtöbb karakterről elmondható, akik szinte kivétel nélkül keresztül mentek valamiféle traumán.

noplaceforbravery3

Finoman szólva csöppet sem nagy eresztés a sablonos játékmenet, továbbá grafikai szempontból sokszor látott látványvilág tárul elénk. Mindennek ellenére azonban egészen élvezetes produktumot sikerült összehoznia a dél-amerikai brigádnak. Az 5-8 óra alatt végigjátszható sztori során három eltérő fegyverrel zúzhatjuk le nemeziseinket: karddal, íjjal és pöröllyel – ez utóbbival még bizonyos falakat is lerombolhatunk. Nincs szintlépési lehetőség és képességeinket is csak úgy fejleszthetjük, ha a missziók közé beékelt mellékküldetéseken felszerezzük a tekercseket, majd azokat a gyorsutazásra is alkalmas helyeken némi pénzért cserében aktiváljuk.

noplaceforbravery4

Barangolásunkat viszont csapdák és rosszarcúak nehezítik meg, akik persze elhalálozásuk után bőséges érmeáradattal jutalmaznak bennünket. Mindeközben olykor árusokkal is találkozhatunk, de az általuk felajánlott életerő növelőkre és dobókésekre, illetve a különböző mérgező nyilakra nem sok szükség van – bőven elegendőnek bizonyultak harci eszközeink alap tulajdonságai.

Úgy tűnhet, hogy a No Place for Bravery gyengén sikerült, de a helyzet legkevésbé sem ez. Egy igazán egyszerű, de ezzel együtt élvezetes indie játék remek ügyességi feladványokkal. Mindemellett pedig egészen egyedi atmoszférája az arra fogékonyakat rögtön beszippantja.

65

 

 

 

Legutóbb ezt teszteltük:

SpiderHeck – játékteszt

Hozzászólások

hozzászólás

Előző cikk A hét röhögései (450.)
Következő cikk Magasságok és mélységek - kritika