Swordship – játékteszt


swordship keyart

Fejlesztő: Digital Kingdom; Kiadó: Thunderful Publishing; Platform: PC, PS4|5, Xbox Series, Switch

Motorcsónakkal cikázhatunk robbanó aknák, ágyúk és drónok kereszttüzében: a Swordship című akciójátékban sok klassz ötletet találni, de korlátoltsága miatt saját csapdájába esik.

A shoot’em up műfajt igyekszik kicsit gatyába rázni a Swordship című futurisztikus akciójáték, ami készítőjének bevallása szerint inkább a (rogue-lite) dodge’em up stílust képviseli. De miért is van ez? Végtelen egyszerű okból: a felülnézetes lövöldözős játékban ugyanis járművünknek nincs fegyverzete, így pedig jobbára arra kell koncentrálnunk, hogy a véletlenszerűen feltűnő ellenségeink egymás vagy önmaguk pusztításán szorgoskodjanak, míg a túlélés reményében mindössze manővereznünk és merülnünk kell.

swordship1

Nemeziseink találomra érkeznek kijelzőnkre, a keményebb – egyébként megsemmisíthetetlen – fajta jellemzően levegőből szórja felénk a különböző típusú skulókat, de gyakorta a legmélyebb bugyrokból kimerészkedve is életünkre törnek a mechanikus lények, ezért két pálya soha nem nyújt egyforma nehézségű kihívást. Mindemellett a Swordship fő gyengeségét is ebben vélem felfedezni, hisz van úgy, hogy a képernyőn össze-vissza elhelyezve bukkannak elő aknák, melyekhez amúgy elég közel merészkedve pillanatok alatt beindul a detonáció, viszont semmi más nem történik és hosszú másodpercek telnek azzal el, hogy várjuk a lövésre alkalmas egység megjelenését. A támadóképességgel megspékelt riválisaink pontszámot duzzasztó érméket is potyogtatnak, és érdemes mielőbb leszámolnunk mindenkivel, ugyanis minél hamarabb végzünk velük, annál jobban nő a statisztikánk.

swordship2

Ez nem csak önmegbecsülésünknek fontos, hanem elhalálozásunkat követően 2000 pontonként mindig valamilyen újdonsággal lep meg minket a játék, legyen az eltérő kvalitású hajó, powerup (például tűz rezisztencia, mágnes), nehézségi fokozatok, látványelemként szolgáló időjárási viszontagságok vagy a történetből némi adalék. Igen, tesztalanyunkat sztorival is megspékelték, ami a globális felmelegedés utáni időkben zajlik és három víz alatti városban száguldozhatunk csónakunkkal. Mi vagyunk azok a szerencsések, akik a szárazföld és a vízivilág közötti kereskedelmi útvonal felett bábáskodunk.

Grafika és játékmenet szempontjából olyan egyszerű a Swordship, mintha egy mobilkészüléken elérhető produktum volna, bár a robbanások utáni lassítások egészen lenyűgözőek. A decemberi (!) kiadásig persze hosszú még az idő, és addig is érdemes kipróbálni címünk demó verzióját, hisz érdemi értékelést csak akkortájt lehet publikálni. Jelen állás szerint csupán néhány óra erejéig tudott lekötni a Digital Kingdom alkotása, repetitív mivolta révén hamar egysíkúvá vált.

 

 

Legutóbb ezt teszteltük:

Uncharted: Legacy of Thieves Collection – játékteszt

Hozzászólások

hozzászólás

Előző cikk A Gyűrűk Ura: A Hatalom Gyűrűi 1. évad - kritika
Következő cikk Fűző - kritika