Fejlesztő: Sumo Digital; Kiadó: Sony Interactive Entertainment; Platform: PC, PS4|5
Szenzációs ügyességi játék a Sackboy: A Big Adventure, aminek egyedi hangulata és családbarát játékmenete hosszú órákon át kínál páratlan szórakozási lehetőséget.
Ennél már nem is lehetnénk hálásabbak az ázsiai óriáscégnek, szerencsére folyamatosan érkeznek Sony népszerű játékainak minőségi PC-s átiratai. Az Uncharted negyedik felvonásának megjelenése után ölünkbe hullott a Sackboy: A Big Adventure, mely a PlayStation-család LittleBigPlanet trilógiájának spinoff-jaként látott napvilágot. Eredetileg negyedik és ötödik generációs konzolberendezéseken adták ki az angol Sumo Digital dolgozatát, ám nemrégiben viszonylag alacsony hírverés mellett már a személyi számítógépek tulajdonosai is nekiveselkedhetnek a „Zsákosfiú” ámulatba ejtő kalandjainak.
A Sackboy: A Big Adventure története szerint egy Vex nevű mitikus lény (aki Richard E. Grant hangján szólal meg) elrabolja a főhős barátait, hogy a Szeleburdi Szerkentyű nevű gépezet megépítésére kényszerítse valamennyijüket. Ez az ördögi szerkezet a Vászonvilág színtiszta képzeletből és ártatlan álmokból szőtt fantasztikus világát a rémálmok kegyetlen, sivár pusztaságává változtathatja. Azonban van egy jóslat, miszerint a Kötött Lovagok tagjának, nevezetesen Sackboynak be kell teljesítenie sorsát, hogy megmentse és felszabadítsa Zsákfalva lakóit a gonosztól.
A LittleBigPlanet a 2.5D platformerek kavalkádját erősíti. Ha eltekintünk a Karting című versenyzésre fókuszáló epizódon, jelen tesztalanyunk ebből a szempontból túlnő elődjein, hisz a főhős irányíthatósága a korábbiaknál sokkal szabadabbá vált és immáron teljesen háromdimenzióban pompázik. Öt különböző zónában mászkálhatunk, taníthatjuk móresre ellenségeinket és gyűjtögethetünk össze számos hasznos/haszontalan cuccot, amik alapján tengernyi skinre, tetőtől talpig variálható vagy kész ruházatokra és mozdulatokra tehetünk szert. Bár annyira nem vagyok oda a zsákmányolásra kihegyezett játékokért, de a Sackboynak sikerült ügyesen manipulálnia engem.
A recept pedig abban keresendő, hogy a pályák látványvilág és felépítettségük mivoltálból licencelt zenékre épülnek. Olyan ismert számok csendülnek fel, mint például a Kool & The Gangtől a Jungle Boogie vagy a Depeche Mode-tól a Just Can’t Get Enough, és hát ilyen fülbemászó muzsikák hallatán legszívesebben mi magunk is azon nyomban táncra perdülnénk. Persze, nem csak a körítés fokozza az egyedi hangulatot, az alap szintek kidolgozottságaival a készítők nem arra gyúrtak rá, hogy játékosok vért izzadva szlalomozzanak a csapdákon míg el nem jutnak a lezárásig, hanem a sztorit főként a kreatív látványelemek és a furfangos fejtörők teszik igazán emlékezetessé.
Csodálatos kalandra invitál a Sackboy: A Big Adventure. A rejtett tárgyak felhalmozása után extra feladványokkal is elbíbelődhetünk, melyek közül néhány lerója tiszteletét a játék eredeti felvonásai előtt is. A végigjátszás során soha nem lehet tudni, hogy milyen újdonságba botlunk bele, lehet az (a második részből ismert) markoló horog, kard vagy trutyi, amibe belelépve akár a falon is mászkálhatunk. Egy bizonyos Nathan Drake és a Ragnarök árnyékában méltatlanul kevés figyelmet szentelnek neki a japánok, de az új God of War debütálásával egyidejűleg a játék tulajdonosai ingyen juthatnak hozzá Kratos, Atreus és Freya kosztümökhöz. A kiváló fordítású magyar feliratért jár a plusz pont, illetve az sem elhanyagolható tényező, hogy helyi vagy online kooperatív módban akár négyen is játszhatjuk.
Legutóbb ezt teszteltük: