Fejlesztő és kiadó: IllFonic; Platform: PC, PS4|5, Xbox One & Series X|S
Hangokat hallasz éjszakánként? Fura érzésed támad a padláson? Láttál valaha kísértetet? Ha a válasz igen, akkor olvasd el a Ghostbusters: Spirits Unleashedről írt tesztünket, ami a Szellemirtók – Az örökség videojátékos folytatása.
Aszimmetrikus multiplayer akciójáték formájában folytatódik Jason Reitman rendezése – de csak míg nem érkezik a reboot második része 2023 decemberében. A Ghostbusters: Spirits Unleashedben Raymond Stantz (Dan Aykroyd) és Winston Zeddemore (Ernie Hudson) újra megnyitja a Szellemirtók New Yorkban fellelhető főhadiszállását. Az új alkalmazottjaik, az ügyintéző Catt és technológiai géniusz Eddy segítségével elsődleges feladatuk a következő generáció tagjainak toborzása és betanítás, tehát akik örökségükbe lépnek. Ray a néhai okkultista, John Horace Tobin Spirit Guide nevű könyvét átadja a játékos által irányított karakternek, amivel tanulmányozni tudja a paranormális jelenségeket. Mindeközben az alapítók jóbarátja, Peter Venkman a bázisra postázik egy rejtélyes csomagot, melyről kiderül, hogy egy régi szellemcsapda. Arra azonban senki nem számít, hogy a Névtelenként becézett kísértet kiszabadul és megszállja Winstont.
Sajnos elég spoileres összefoglalót sikerült összehozni tesztalanyunk meglepően fordulatos eseményeiről, és végső soron ez a Friday the 13th: The Game és a Predator: Hunting Grounds alkotóinak játéknak legerősebb pontja amellett, hogy a karakterek eredeti megszólalóit hallhatjuk minőségi tálalásban. A Spirits Unleashed alcímű játékban két különböző játékmód áll rendelkezésünkre. A szellemek kergetése egészen jól sikerült és ideig-óriáig remekül hozza a filmek hamisítatlan hangulatát, ugyanis egyidejűleg akár négyen is összefoghatunk barátainkkal, hogy csapdába csaljuk a nyálkás lényeket, így pedig végigjátszhatjuk szinte a teljes játékot.
Azért csak szinte, mert a sztori első fejezetével, vagyis a tutoriallal csak magányosan bíbelődhetünk. A második fejezetben viszont elsajátíthatjuk, hogy miként élhetjük életünket kísértetként. Vagyis a másik játékmódban az öt játékos közül az egyik a túlvilági bestiák tagjaként igyekszik megkeseríteni ellenfelei és az NPC-k életét. A nem játszható karakterek könnyedén megijednek és szellemként az a feladat hárul ránk, hogy minél nagyobb félelmet keltsünk a pályákon, ami lehet például könyvtár, múzeum vagy börtön.
Összetrutyizhatunk minden személyt, de akár tárgyakba is belebújhatunk, hogy ennek következtében frászt hozzunk a közelünkben lévőkre. Ha a rémület szintje elérte a 100%-ot, akkor az emberek fejvesztve elmenekülnek és győztünk. Nagyjából ennyi takar a Ghostbusters: Spirits Unleashed játékmenete, ám kiegészül azzal, hogy tengernyi ruha és skin mellett valamennyi felszerelésünket is felspécizhetjük – mindehhez csak szinteket kell lépnünk.
Grafikailag teljesen rendben találtam a játékot és egetverő hibákba sem futottam bele egyelőre. Még Ray Parker Jr. betétdala is felcsendül egy rövid, frappáns, de igénytelenül megvágott bevezető erejéig, zeneileg pedig hű Elmer Bernstein eredeti témáihoz. Pechünkre kevés benne az igazán kreatív tartalom és repetitív mivolta végett hamar egysíkúvá válik, főleg, ha csak szolóban ragadunk fegyvert. Hosszú távon csupán a történet miatt okozhat kellemes órákat, utána azonban hamar feledésbe merül.
Legutóbb ezt teszteltük: