
Ez a film azt teszi a félidegen családdal való nyaralásokkal, mint amit tett Spielberg Cápája a strandolókkal. A látogatás megtekintése után kétszer is meggondoljuk, hogy elmegyünk-e olyan emberekkel időt tölteni az Isten háta mögé, akiket nem ismerünk legalább úgy, mint a tenyerünket. Arról nem is beszélve, hogy arra is megtanít minket, nyugodtan mondjuk meg a véleményünket mások arcába, és ha jelez a vészjelzőnk, rohanjunk el egyből, ahogy tudunk! 
A két család egymással egy nyaralás során ismerkedik meg, kapcsolatuk pedig rögtön pozitív mederbe terelődik. Olyan mély nyomot hagyva bennük, hogy pár hónapra rá meghívják Bjornékat magukhoz pár napra lazítani. Elsőre ugyan picit furcsállják a meghívást, de úgy vannak vele, hogy semmi rossz nem történhet, legalább egy kicsit kimozdulnak a komfortzónájukból. Arról nem is beszélve, hogy nekik is van egy, az övékéhez hasonló korú gyerekük. Megint: mi baj történhet?

Ez az érzés pedig bár árnyalódik és összemosódik valami mással, ahogyan haladunk előre, valahogy mindig elhiteti velünk és a szereplőkkel a film azt, hogy ez az egész megoldódik, ha az ember őszintén kommunikálja a problémáit a másikkal. Egy ilyen helyzetben pedig még azt is elfogadjuk, hogy a vendéglátó házaspár kisfia egy betegség folytán eleve nyelv nélkül született.


Talfdrup filmje horrorfilm, de közben az emberi viselkedés mélyére is hatol. Górcső alá veszi saját engedékenységünket, udvariaskodásunkat, a megfelelni akarást és azokat az egosimogató megjegyzéseket, amelyektől nem látjuk a fától az erdőt. Szerettem ebben a filmben, hogy roppant egyszerű eszközökkel operál, nem dönti rá a nézőre a házat idejekorán, hanem vizsgálgatja kicsit ezeket az élethelyzeteket és bizonyos reakciókat. Kifejezetten tetszett, hogy amennyire csak tudja, köznapira veszi a figurát és csak a néha felharsanó, baljós zene figyelmeztet bennünket, hogy ne akarjunk elkényelmesedni. Ha az nem lenne, egy-két ponton egy egyszerű kis drámával is össze lehetne keverni.
Az utolsó harmada a filmnek bénító. Bénító, mert lépünk egyet és szinte egyik pillanatról a másikra benne vagyunk a horrorban. Meglehet, hogy valakinek éles váltás, a fordulat túl nagy svunggal vágja be a gyomrost, de nehéz vitába szállni azzal, hogy ilyen kíméletlen befejezést rég láthattunk, és ezért már önmagában véve megdicsérhetjük.
Talfdrup ugyan több kérdést megválaszolatlanul hat, de ez is inkább a film előnyére válik: nincsenek túlmagyarázva a dolgok, nincsen túlmagyarázott motiváció vagy háttértörténet. Csak a borzongató egyszerűsége, lecsupaszítása az embernek. A végkimenetel éppen ezért páratlanul borzongató és nyomasztó. Tipikusan az a fajta, ami még napokkal később is ott motoszkál az emberben, újra és újravizsgálva a történteket, újra és újra levetítve lelki szemünk előtt a befejezést.


