Fejlesztő és kiadó: Offworld Industries; Platform: PC
Akad még némi patron a Csillagközi invázióban, ezúttal ismét akciójáték formájában zúdíthatunk golyózáport az ízeltlábúakra. A Korai hozzáférésben lévő Starship Troopers: Extermination a kooperatív többjátékos élményre fókuszál.
Közel egy évvel ezelőtt már megleptük olvasóinkat a Starship Troopers: Terran Command című valós idejű stratégiai játék tesztjével, ami alapvetően ügyesen folytatja Paul Verhoeven ’97-es filmjét. Valamelyest a franchise legújabb videojátékos felvonásával, vagyis az Exterminationnel is hasonló a helyzet, azonban jelen esetben az online együttműködő mód kerül középpontba, ebből kifolyóan pedig történetet nem igazán találhatunk benne – és az készítők terve szerint ez a végső megjelenéskor sem fog változni. Ennek ellenére folytatásként könyvelhetjük el a Squad c. shooter alkotóinak Early Access-ben debütált FPS-ét, ugyanis a hivatalos leírásból és a néhány másodperces intróból kiderül, hogy egy elit katonai csapat által a Valakán járunk, mely a Klendathuval megegyezően a bogarak bolygója.
A Csillagközi invázió franchise-tól bátran elvárható, így a pókszabásúakat ezúttal is tucatszámra likvidálhatjuk. Planétájukra érkezésünk előtt három különböző kaszt közül mazsolázhatunk. A Hunter (Vadász) egyértelműen a merészebb játékosoknak lett kitalálva, mivel ők azok, akik a frontvonal legelső soraiban aprítanak, illetve hátukra illesztett jetpack-nek köszönhetően magasabb pozíciókon is el tudnak helyezkedni. A Bastion (Bástya) inkább védekezési szempontból hasznos, olyannyira, hogy saját védelmi állást tud létrehozni, valamint a megfelelő kezekben remekül kezeli a nehézfegyverzetet, úgymint például az RPG-t. Végezetül pedig kiválaszthatjuk még az Operatort, aki biztosítja az utánpótlást és a felszereléseket, ugyanakkor gyógyító képességgel rendelkezik.
Egyszerre összesen 16-an indulhatunk háborúba, mégpedig alakulatokra osztva és öt különböző bogár típus tör az életünkre. Némelyiküket a filmekből már jól ismerhetjük, de korábban nem látott példányokkal is leszámolhatunk. Az ellenség alapvetően folyamatosan küldözgeti „dolgozóit”, azonban a küldetésünk előrehaladtával mindig újabb és újabb hullámokban egyre több bestia üldöz bennünket a végzetünk felé. A Starship Troopers: Exterminationben alapvetően két különböző küldetéssel bíbelődhetünk. Az egyikben meg kell védenünk a bázisunkat úgy, hogy közben védelmi pozíciókat és falakat építünk egy spéci eszközzel, míg a másikban kisebb megszakításokkal el kell jutnunk A-ból B-be, miközben a rovarok szinte szüntelenül rajzanak.
Maga a játékmenet ugyan végtelenül egyszerű, de letisztultsága nem okoz csalódást: látszik rajta, hogy tősgyökeres rajongóknak szánták, zenileg pedig ismét hű Basil Poledouris emlékezetes dallamaihoz. Ugyan még viszonylag kevés funkció található benne, de az Offworld Industries megígérte, hogy valamennyi szempontot figyelembe véve bővülni fog a repertoár. Sőt, az is bizakodásra ad okot, hogy a jelenlegi UE4 motort idővel 5-ösre cserélik. Egyelőre csak PC-s port van betervezve, de nem zárkóznak el a konzolos verziótól sem – remélhetőleg cross-platform lehetőségével. Egyetlen fontos dolog nem beszéltem még, ez pedig a karaktereink fejlődési szintjének növelése, ami persze a missziók teljesítése után ugrik előre. Ekként juthatunk új fegyverekhez és holmikhoz, de igazából a Battlefield-széria óta egy kaptafára készülnek a hasonló akció FPS-ek.
Legutóbb ezt teszteltük: